Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is het zo moeilijk om de waarheid achter het fenomeen UFO te achterhalen?

Waarom lijkt het onmogelijk, alsof er een barrière geplaatst is tussen de mensheid en het fenomeen UFO, om dat laatste te begrijpen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

omdat het aktief onderdrukt word word het lastig de zaak goed te onderzoeken.
en overheids instanties doen alsof er niet is en starten ook geen grondige onderzoeken en de onderzoeken die in het verleden gedaan zijn hadden als uitgangspunt''bewijzen da er niets is''en werden door sceptici en uitgevoerd leden die bij dergelijke onderzoeken zich niet willden conformeren aan het van te voren gestelde punt dat er niets is werden verwijderd.radar beelden worden niet vrijgegeven en personeel heeft zwijgplicht de media doen slecht verslag over ufo meldingen die soms door hele steden gedaan worden.
dat maakt maakt het lastig om goed bewijs te verzamen en onderzoek te doen om het fenomeen te verklaren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Volgens mij is er geen barriere. Er worden dingen gezien die mensen niet direct thuis kunnen brengen. Dan komen er mensen die allemaal complot theorien gaan bedenken. Maar ja, een complot theorie is meestal gewoon geen waarheid. Dan kan je wel willen dat in een lab een marsmannetje & vliegende schotel zit, maar als die er niet is, vind je er ook geen informatie over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De barrière die je ziet, zie je wel vaker. Vooral als je probeert een verklaring te bedenken voor iets dat niet bestaat.

In feite jaag je dan een fantoom na.

Je ziet hetzelfde probleem ook op andere gebieden. Steeds wanneer een groep mensen iets *wil* geloven dat simpelweg niet waar is, voelt het voor die groep aan alsof er een barrière is.

Deze mensen dénken dan dus dat iets waar is, en ze interpreteren alle aanwijzingen, hoe miniscuul ook, als ondersteuning van hun visie. Andere uitleggen zien ze niet - ze leiden aan tunnelvisie. Tegenargumenten wuiven ze weg omdat ze die niet belangrijk vinden.

De vele kleine aanwijzingen die - althans, in hun ogen - laten zien dat het fenomeen waarin ze geloven toch echt bestaat, gecombineerd met de onmogelijkheid ooit een echt bewijs te zien, geven ze het gevoel dat er een barrière is.

De enige barrière is hun eigen geloof cq tunnelvisie.
14 jaar geleden
Toch grappig dat men zo al duizenden jaren geleden er over nadacht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat het ontastbaar is en er alleen mensen zijn die zeggen ze gezien te hebben graancirkels en foto's van iets wat misschien op een ufo lijkt en ondanks dat die dingen onverklaarbaar zijn is het bestaan van ufo's niet aantoonbaar en voor veel mensen geldt bewust of onbewust nog steeds dat ze iets pas geloven als het te bewijzen valt en al helemaal bij een voor sommige misschien beangstigend fenomeen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Straaljagerpiloten hebben er wel eens achteraan gevlogen, maar konden ze niet bijhouden.
Vandaar dat ze de waarheid ook niet konden achterhalen.

Heb je trouwens wel eens nagedacht over de mogelijkheid dat de waarheid al wèl is achterhaald, maar dat men het jou en mij nog niet verteld heeft?
Dat mensen die de waarheid weten, ons in het ongewisse laten? Onmogelijk??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt omdat de term al aangeeft dan het om ongeïdentificeerde vliegend voorwerpen gaat. Om dingen die wel gezien worden, maar waarvan "men" niet weet wat het is.
Daardoor is de fantasie op hol geslagen.
En worden er allerlei fantastische verhalen verzonnen, tot zelfs buitenaardse wezens aan toe.

Het onderzoek van ufowaarnemingen wordt ufologie genoemd. De meeste ufo's blijken later normale natuurverschijnselen of kunstlicht zoals lampen te zijn.

Er is dus in het algemeen niet iets als "de UFO" en er is dus niets om te begrijpen. Behalve dan per waarneming uitzoeken wat het geweest kan zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het grote probleem zit hem in de mensen die het "U" gedeelte niet kunnen hebben.

Men ziet iets vliegen, waarvan men niet direct weet wat het is. Dit is de volledige waarheid achter het fenomeen UFO.

Elk van deze dingen die later wel geïdentificeerd zijn, bleken afkomstig van aarde, natuurverschijnselen, heldere planeten, hallucinaties, vervalsing, of andere simpele, niet "buitenaards leven op reis naar de aarde" verklaringen te hebben. Dit zijn de meeste van deze fenomenen, de overgrote meerderheid van de oorspronkelijke UFO's is later naar tevredenheid verklaart met een dergelijke verklaring.

Dit laat nog altijd een kleine minderheid over waar nog altijd geen verklaring voor is. Zolang er geen verklaring voor is, is het OOK onterecht om maar aan te nemen dat het dus van een buitenaardse beschaving afkomstig zou moeten zijn; je hebt hier immers geen argumentatie voor - je weet tenslotte niet wat het is (dat is het "U" gedeelte). Wel blijft het zo, dat elk van deze fenomenen tot op heden die wél verklaard is, op een aardse (of in elk geval lokaal-zonnestelselig) verklaard is. Een blik naar resultaten uit het verleden maakt dus dat het waarschijnlijker gevonden zal worden dat ook de vooralsnog ongeïdentificeerde fenomenen een lokale oorzaak hebben.

Tot het moment dat er eens écht een sterke aanwijzing komt dat een UFO best wel eens van elders kan komen. Maar omdat er tot op heden nog altijd niet is - samenzweringsdenkers en hun altijd spectaculaire claims daargelaten - is er nog geen reden om aan te nemen dat we bezocht worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk hier ´s.
Het valt wel mee met het achterhalen van die waarheid. Er zijn inmiddels genoeg mensen die over hun eigen ervaringen willen vertellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor dit antwoord wil ik UFO even met buitenaardsen verbinden. Ook al weet ik best dat een UFO daar niets mee te maken hoeft te hebben.
Maar ik sta open voor de idee dat er buitenaards leven is wat intelligent genoeg is om de technologie te hebben om hier op aarde te komen van grote afstand. Evenzogoed zegt dat niets. Als ik zeg dat er maar 1 (één) van de miljoenen waarnemingen van UFO's waar hoeft te zijn om het waar te laten zijn, is dat wel zo maar zegt het alweer niets (hoewel ik mezelf zeer aanmatigend zou vinden wanneer ik al die mensen als fantasten zou beschouwen maar goed)
Maar wat me werkelijk aan het denken zet is dat er biljoenen uit wordt gegeven aan parken met zeer geavanceerde apparatuur, om te ontdékken of er misschíén buitenaards leven is. Ja, aan m'n hoela. Ze gaan echt niet zoveel geld uitgeven aan iets waarvan ze niet geloven dat het bestaat. Ik heb ze nog nooit zoveel geld uit zien trekken om te zien of de kerstman bestond, gewoon omdat ze wéten dat hij verzonnen is. De NASA etc. weet echt veel meer over UFO's en buitenaardsen en daarom gaan ze zo'n project aan. In die volgorde en niet andersom. De mogelijkheid bestaat dus inderdaad dat er veel verzwegen wordt of, als ze er niet onderuit komen doordat grote groepen mensen UFO's waarnemingen op hetzelfde tijdstip, die waarnemingen gebagatelliseerd worden. En waarom? Het zal in dat geval weer met macht te maken hebben. Zoals altijd. En als dat zo is dan zullen ze zich verschuilen achter de woorden dat ze de burgers niet nodeloos ongerust willen maken, dus om paniek te voorkomen bij de bevolking. We zullen zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mens heeft de barrière waar je het over hebt, tussen de mens en het fenomeen ufo, zelf geplaatst:

Een ufo is altijd Un-identified, want zodra een ufo "geidentificeerd" (of verklaard) is, dan is het meteen geen ufo meer!

Alle "ufo's" waar al een verklaring voor gevonden is (bv. foutieve waarneming, enz.) die zijn geen ufo's meer!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien omdat er geen eenduidige waarheid is

maw verschillende verschijnselen worden allen onder dezelfde kop UFO gezet en zijn niet te verklaren omdat er geen relatie is

Toegevoegd na 1 minuut:
ik vergis me, er is één relatie: dat allen tot nu toe onverklaarbaar zijn
amigo
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing