Hoe laat ik mijn beoordelaar in mijn verslag subtiel weten dat ik werkplan maken onzin vind? (zie uitleg)?
Ik moet reflecteren op hoe ik planmatig werk. Er wordt van mij een diepgaande reflectie van ongeveer een A4tje verwacht.
Ik weet precies wat er in een werkplan hoort en aan welke eisen goed geformuleerde doelen voldoen. Maar het kost ongelooflijk veel tijd en ik ben niet overtuigd van de meerwaarde.
Ik heb mijn werkplan in mijn hoofd zitten. Het op papier zetten van zo'n werkplan geeft me niet meer inzicht, houvast of wat dan ook. Bovendien wordt een werkplan voortdurend aangepast. Wat is dan de meerwaarde?
Ik ben iemand die ongepland heel goed kan leren. Als ik me verveel, zoek ik onmiddellijk de volgende uitdaging op. Met andere woorden: ik verveel me nooit. Ik krijg af wat ik af wil krijgen, binnen het tijdsbestek dat ik aankan.
Mijn beoordelaar is nogal van de werkplannen, alsof ze het zelf heeft uitgevonden. Ik moet dus van goede huize komen om haar van het onnut van een werkplan te overtuigen.
Maar hoe vertel ik haar dat?? Liefst onderbouwd met pedagogische / didactische principes :D
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.