Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zijn "nooit grappig" uitspraken zo grappig?

Hoe meer ik er lees hoe meliger ik word. Waarom werken zulke taalgrapjes op de lachspieren? Is dat cultuurbepaald of universeel (in andere talen uiteraard...)?

Bijvoorbeeld:
- Je dochter, die op 1 april geboren is, joke noemen is nooit grappig
- Een cursus antiroken waar je veel van opsteekt, is nooit grappig
- Een kannibaal die om de hand van je dochter vraagt, is nooit grappig.
etc (zie link)

http://www.maartendepijper.nl/index.php?pg=15

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vragen waarom "nooit grappig"-uitspraken zo grappig zijn is nooit grappig!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kweenie om een link vragen is nooit grappig...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het zijn gewoon erg sterke woordgrappen. Soms moet je er even over nadenken voor je hem snapt, maar die zijn juist de grappigste.

Overigens vind ik de leukste die ik ooit gehoord heb:
Een sluipschutter die 's-avonds tegen zijn vrouw zegt: "Ik heb je gemist vandaag schat" is nooit grappig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dit vindt ik een ingewikkelde vraag, terwijl bekend is dat alleen een mummie ingewikkeld is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zit in de vraagstelling een spanning die om ontlading smeekt, daarom is dat zo grappig...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat ze flauw zijn, en dat wekt de meligheid op

overigens een link:

http://www.van-speijk.nl/nooitgrappig.com/nooitgrappig.htm
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat zal waarschijnlijk universeel zijn; mensen lijken wereldwijd zo onverwachts (voor mij dan) veel op elkaar!
Het zijn grapjes die gelukkig compacter en geestiger zijn dan een lange mop (met een baard dus).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vragen over "nooit grappig" uitspraken zijn nooit grappig.
(Lees meer...)
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
grappig antwoord!
+1
Ze zijn eigenlijk geniaal. Dat iemand met zo weinig woorden in bepaalde gevallen zó de spijker op z'n kop kan slaan. En je kan verrassen met een simpele, gevatte, korte zin die je zelf niet eens kunt bedenken, hoezeer je je best er ook voor zou doen.

Ik kan me zeker voorstellen wanneer iets persoonlijk wordt, je de grap er minder of niet van kan inzien. Humor is en blijft soms een lastig ding. Waar de één over de grond rolt van het lachen, kan een ander zich misschien wel ergeren of vinden dat het niet (of minder) kan. Dit geldt bijvoorbeeld ook voor cabaretiers als Hans Teeuwen. Maar het is en blijft geniaal in mijn ogen, om zo met woorden en zinnen te kunnen spelen. Ik doe het ze in ieder geval niet na!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
de meesten zijn gewoon goeie one-liners, maar een of andere idioot heeft er 'nooit-grappigs' van gemaakt...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding