Veranderd een mens als hij macht krijgt?
Als dit klopt: Hoe komt dat, waarom gebeurd dat?
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8041005/__Wilders__wat_doet_Pechtold_hier_nog___.html?p=30,1
1.4K
1.4K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp de relatie tussen het artikel en je vraag niet echt. Bedoel je of Wilders verandert door macht? Of dat Pechtold is veranderd door macht?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig zijn er meer mensen die de vraag niet begrijpen, in relatie tot het artikel.
Dat sommige politici een beetje cabaret-achtig staan te doen heeft toch niets met macht te maken?
Dat sommige politici een beetje cabaret-achtig staan te doen heeft toch niets met macht te maken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Suzy, ik bedoel Wilders. Ik proef uit de krantenartikelen (en dat kunnen journalisten natuurlijk sturen), een hele grote arrogantie.
"PVV-leider Geert Wilders herinnerde D66-leider Alexander Pechtold er dinsdag aan dat hij ooit aankondigde te vertrekken als de PVV aan de macht zou komen"
Plus hij probeert al zijn punten te gooien alsof hij meer inspraak heeft nu. Zoals de koningin uit de regering, of in het begin dat alle overtredingen onder 130km zouden worden vernietigd. Hij wilde ook nog de eerste 10km te hard gratis maken (dus 140km?)
Ook over die dubbele paspoorten. Hij laat zien dat hij de hond is die erg aan zijn lijntje aan het trekken is. De toon is anders, dan van voor de verkiezingen. Voor de verkiezingen had hij stevige meningen, nu heeft hij keiharde meningen met de toon van arrogantie: ik heb nu macht omdat het regeerakkoord er ook via zijn hand is gekomen...
Ook over die dubbele paspoorten. Hij laat zien dat hij de hond is die erg aan zijn lijntje aan het trekken is. De toon is anders, dan van voor de verkiezingen. Voor de verkiezingen had hij stevige meningen, nu heeft hij keiharde meningen met de toon van arrogantie: ik heb nu macht omdat het regeerakkoord er ook via zijn hand is gekomen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hm, ik zie vooral het gedrag dat onder politici heel normaal is.
Wat betreft de dubbele paspoorten kan hij niet anders: hij heeft destijds bij het debat over het dubbele paspoort van Albayrak expliciet geroepen dat hij precies hetzelfde zou doen als het ging om een bewindspersoon met een Zweeds paspoort. Hij kan nu moeilijk terugkrabbelen, al pakt hij deze zaak in werkelijkheid een stuk milder aan dan destijds.
Wat betreft Pechtold: Pechtold roept dat Wilders aan de touwtjes trekt in het kabinet. Dat Wilders hém vervolgens weer herinnert aan een eerdere uitspraak (zoals de eerdere uitspraak van Wilders over een Zweeds paspoort ook breed is uitgemeten) is 'normaal' onderdeel van het politieke spel in de Kamer.
Wat betreft 'punten gooien alsof hij meer inspraak heeft': het is zijn werk om standpunten van zijn partij voor het voetlicht te brengen. Wat geeft je het idee dat dat anders is dan al die andere partijen? Dat verhaal over de koningin uit de regering geeft me bijvoorbeeld een ongelofelijke D66-flashback, en de PVV is ook bepaald niet de eerste partij die roept dat de maximumsnelheid wel omhoog mag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor alle duidelijkheid: het staatshoofd uit de regering, dat wil de PVV al heel lang, dat is niets nieuws.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.