Wat houd een menselijk systeem in en wat voor effect zal dat op een mens geven?
Kijkend naar een wolven systeem dan zie je een roedel. Zij erkennen alfa en een alfa heeft dominant gedrag. Alfa is dus een uiting in lichaamstaal/gedrag. Dominantie heeft niks met agressie te maken dan zie je alfa ook verkeerd. Enige x dat er gevochten word is om de alfa positie. Dus vechten binnen een roedel is teken van zwakke roedel. Maar hoe zit het bij mensen. Hoe horen wij gevoelsmatig te leven? Zou onze alfa wel een dictator zijn? Of zoals ik geloof dat iedereen gelijk is en onze soort alfa ook gewoon niks meer is dan een ander alleen dat hij de positie alfa vervult omdat hij/zij daar het geschiktst voor is. Wij zijn gebouwd om met het menselijk systeem te overleven dus een doel was er. Hoe zouden wij geleefd hebben vroeger?
Ik vraag deze vragen om het feit dat onze psychologie daarvan af komt. Hoe wij zouden moeten leven en het effect dat het heeft per individu zie ik als sleutel naar het oplossen van veel psychologische problemen. We moeten niet weer in groten dan begrijp je me niet. Hehe kan er boeken over vol schrijven als ik maar eens wist waar is moest beginnen. Vandaar deze vraag aan jullie. Ik wil graag eens weten wat jullie denken over me eerste vraag.
Als autist mag je me ook gek, psychopaat, etc noemen en het boeit me niet want voor mij gevoel weet ik beter wat normaal is voor mensen dan de meeste [normalen] mensen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.