Hoe kan ik het beste van een persoon afkomen die me geen goed gevoel geeft?
Een ''vriendin'' van me laat me vaak zitten en als ik haar ermee confronteer, dan geeft ze me gelijk maar ondertussen heb ik het wel allemaal verkeerd begrepen! En heeft ze het allemaal niet zo bedoeld. Ze maakt vaak gebruik van mijn zwakke kanten om op die manier mij in een hoekje te drijven zodat ik genoodzaakt ben om het contact met haar te onderhouden. Ik kan hier uren over piekeren, voel me in het nauw gedreven. Ze doet zelfs dingen waarvan ze weet dat ik het niet leuk vind, dus ze zit me bewust te irriteren(!)
Wanneer ik geen contact meer met haar zoek, blijft ze me -bijna dwingend- smsen en kan ze opeens uren bellen.
Maar wanneer ik gewoon met haar wil praten en afspreken (toen ik haar in het verleden dus voor de zoveelste keer weer een kans heb gegeven) kan ze niet langer dan 1 minuut praten en wilt ze zo snel mogelijk van me af. Ik vind dit maar een rare situatie. Als ik vriendelijk laat merken dat ik liever geen contact met haar wil , gaat ze heel erg op me inpraten.Daarbij manipuleert ze me onder andere.
Ik word er onderhand een beetje hysterisch van, het gaat al 2 jaar zo. Ik ben eigenlijk dus gewoon bang voor haar. Bang dat ze vertrouwelijke informatie zal doorvertellen, bang voor de gevolgen. Ik kan hier nog heel lang over doorgaan maar ik hou het hierbij, wat kan ik het beste doen gezien mijn situatie? En kan iemand die er voor heeft doorgeleerd mij eens vertellen waarom mensen zich zo kunnen gedragen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.