Sommige mensen vinden iets dom of zeggen dat een ander dom is... Maar wat is dom zijn of waarom vinden wij iets dom?
Het woordenboek is er duidelijk over: "dom" betekent, zoals het hier -denk ik- op goeievraag.nl wordt gebruikt: "met weining verstand..."
Naar mijns inziens noemen wij een ander dom omdat een ander meer van een bepaald onderwerp af weet dan een ander. Ik heb meer kennis dan jou. Maar voor een ander zou deze persoon weleens een wijs iemand kunnen zijn omdat die ander niets afweet van hetzelfde onderwerp waarvoor die ander voor dom werd uitgemaakt. Wanneer men dus het woord 'dom' gebruikt is het naar mijns inziens niets anders dan een projectie van het kunnen en kennen van diegene die het woord dom in de mond neemt.
Dus kun je het woord 'dom' wel gebruiken? Zo ja of nee, waarom?
Foutje bedankt....
het volgende heb ik verkeerd geschreven: "Naar mijns inziens noemen wij een ander dom omdat een ander meer van een bepaald onderwerp af weet dan een ander."
DIT MOET ZIJN
"Naar mijns inziens noemen wij een ander dom omdat degene die een ander dom noemt meer van een bepaald onderwerp af weet dan een ander."
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.