Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijn veranderde IQ Score verklaren?

Toen ik 16/17 jaar oud was heb ik een Iq test gedaan.. daaruit kwam een score die hoort bij iemand met een licht verstandelijke beperking. Men heeft die uitslag toen als lijdend genomen. Ik was iemand met een licht verstandelijke beperking. Toen had Ik veel last van angsten/ depressie en stress. Rond mijn 20ste heb ik nog een test gedaan. En toen had ik een gemiddelde score rond het gemiddelde. Kan iemand dit verklaren?

9 uur geleden
203
Ritsuka
3 uur geleden
Was het een officiële test bij een bureau of een simpel testje online?
tinus1969
een uur geleden
Enen IQ test is een test, en soms gaat dat de ene keer beter bv omdat je slecht geslapen hebt. De hoogste waarde telt.
Inekez1
een uur geleden
Zo'n test is altijd een momentopname. Je kunt je persoonlijke maximale score alleen halen als je op het moment van de test optimaal presteert. Als je moe bent, of gestresst, of afgeleid bent door iets anders terwijl je de test maakt, is je score lager dan wanneer je je goed kunt concentreren.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, IQ-scores kunnen in de loop van de tijd veranderen. Dit kan komen door verschillende factoren zoals opvoeding, onderwijs, en levenservaringen.

Daarnaast zijn er ook variaties in hoe IQ-tests worden afgenomen en hoe resultaten worden geïnterpreteerd. Het is dus niet ongebruikelijk dat mensen op verschillende momenten in hun leven andere scores behalen.

Sommige mensen denken ook dat mensen slimmer kunnen worden met ervaring en leren, terwijl anderen stellen dat IQ deels genetisch bepaald is.

Wie heeft ervaringen met veranderende IQ-scores of de impact van onderwijs op intelligentie? Deel jullie inzichten!
(Lees meer...)
tinus1969
een uur geleden
Dit is echt een heel slecht antwoord, omdat IQ scores nu juist er op gericht zijn een constante eigenschap, los van opvoeding/onderwijs, te meten.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding