Ik heb een vraag over de werking van mijn onderbewuste. Soms, voor een belangrijke dag, zet ik de wekker op, bijvoorbeeld 6:03.?
Die 3 minuten maken natuurlijk niets uit. Toch wordt ik de volgende ochtend om 6:00 sharp wakker, van zelf blijkbaar.
Gisteren avond, in bed, deed ik hiermee een experiment. Om 23:30 visualiseerde ik mijn wekker; ik nam het plaatje in mijn hoofd en stelde me mijn wekker voor zoals hij is; 23:30. Vervolgens besloot ik dat ik om 4:30 vanzelf wakker wilde worden (mijn wekker zelf stond om 7:00). Met die gedachte en mijn wekker gevisualiseerd in mijn hoofd deed ik er, gevisualiseerd, elke keer een kwartier bij. Elke keer dat ik dat deed, stelde ik dat kwartier ophogen visueel voor in mijn hoofd. Net zo lang, tot ik bij 4:30 kwam, wederom in mijn hoofd. Eenmaal bij 4:30 stelde ik mij voor dat ik klaar wakker moest worden. Dit heb ik heel erg up-front in mijn gedachten gehouden. Vervolgens ben ik heerlijk in slaap gevallen.
Vanmorgen werd ik plots klaarwakker (ik schrok niet oid, ik werd gewoon heel snel wakker). Ik checkte de wekker en het was exact 4:30. Daarna ben ik niet meer in slaap gevallen want ik was hier redelijk verbaasd over geraakt zodat ik er over bleef nadenken; ik ben maar in bad gegaan. Wel moest ik continue lachen om de onmogelijkheid hiervan of juist het onvoorstelbare toeval.
Hoe is dit mogelijk? Blijkbaar is mijn onderbewuste in staat om exact de tijd bij te houden of zo. Is hier onderzoek naar gedaan? Want ik vind het erg frappant...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.