Mogen hulpverleners tegen kinderen schreeuwen?
Vroeger kwamen er hulpverleners bij ons thuis omdat ik altijd ruzie had met mijn ouders. Ik heb pddnos en ze dachten dat ik vroeger ook ODD had. Kinderen met ODD kunnen heel boos worden. Ik had vroeger daardoor dus ook vaak driftbuien. Als ik dan zo'n driftbui had belde mijn moeder dat bedrijf en dan kwam er ter plekke iemand langs. Ik kan me nog wel zo iets herinneren en dat ging als volgt: Ik moest stofzuigen samen met mijn broertje, we moesten de woonkamer doen, de bijkeuken, de keuken, de hal en het kantoor. Ik moest de keuken, de bijkeuken, de hal en het kantoor doen. ik was het daar niet mee eens, ik werd woedend begon tegen dingen aan te slaan, schreeuwen. Toen kwam de hulpverlener en die begon keihard te schreeuwen. Ik had natuurlijk niet zo kwaad moeten worden want het stelde niks voor. Maar dat geeft die hulpverlener niet het recht te gaan schreeuwen. Het was absoluut geen strenge stem die klinkt als schreeuwen, ze schreeuwde echt keihard. Ook een keer had ik iets gedaan, ik weet niet meer wat toen duwde ze mij gewoon op mijn bed en schreeuwde ze keihard in mijn gezicht (echt met haar hoofd 2 cm van mijn gezicht af). Ik was toen echt heel jong. Ze kwamen elke week langs. Dan werd er besproken wat ik allemaal fout gedaan had. Ik heb hier ook geluidsfragmenten van, kan ik ze hiermee aanklagen? Ik ben 34 jaar oud en heb het geld om een rechtzaak en een goede advocaat te permitteren.
Een week geleden was u 17 jaar. De tijd gaat wel snel, maar zo snel ook weer niet.
Ik ben bang dat het meer gaat kosten dan je zelf denkt de advocaat is duur maar je moet de vrouw nog opzoeken enzo voort en dat kost tijd en geld. En met een geluidsfragmentje kom je niet heel ver tegenwoordig. De verdediger zou zo kunnen zeggen dat het iemand anders stem misschien is en zonder beeld materiaal word het nog moeilijker. Ik zou het gewoon laten gaan als ik jou was. Maar als je denkt dat je het aan kunt dan wens ik je veel succes.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.