Wat is de definitie van "formele denkstoornis" en van "lijdensdruk"?
Mijn vriendin heeft een brief ontvangen met de uitslag van een psychologisch onderzoek. Daarin wordt onze Nederlandse taalkennis flink op de proef gesteld door (althans zo lijkt het) zoveel mogelijk dure/ingewikkelde woorden te gebruiken.
De meeste definities heb ik wel kunnen vinden, maar die van de 2 bovenstaande begrippen blijven wat mij betreft erg vaag.
Vooral die van lijdensdruk, op veel sites wordt er nogal omheen gedraaid of wordt het zo in zinsverband gebruikt dat de betekenis niet te achterhalen valt. ("De lijdensdruk is hoog.")
Wie kan ons helpen? En graag zònder onnodige moeilijke woorden, want die heb ik inmiddels wel genoeg gelezen! Haha
Of was het een psychologisch onderzoek nodig voor het verkrijgen van een zeer hoge, belangrijke baan? Maar dan kent men over het algemeen de termen wel.
Je vraagt nu alleen een vertaling of verklaring van de termen, maar men zal deze ook in verband met de rest van de uitslag moeten interpreteren.
Als je daar niet van te voren om vraagt, is het al weer een stuk moeilijker om het gedaan te krijgen.
Misschien een idee voor de volgende keer? :-))
Dus kreeg ik geen antwoord ;;)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.