Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe weet je als een droom een visioen is?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Er zijn veel wijze dingen geschreven door mn. SuzyQ en onze aller EDDIJST.
Toch wil ik toevoegen dat mensen die echt een visioen ontvangen, dit ook werkelijk beseffen dat het een visioen geweest moet zijn.
Het overstijgt dan in hoge mate het eigen weten , kennen en kunnen en zal ook invloed uitoefenen op je persoonlijk.
Ik bedoel hier nu eens niet het selfforfilling propethy effect, maar iets wat veel verder gaat.
Zo zijn veel grote uitvindingen en doorbraken ontstaan.
Meestal ben je direct na een visioen klaarwakker, extreem helder en kun je de inhoud goed opschrijven, uittekenen of anders vastleggen , wat ook verstandig is.
Op deze wijze heb ik antwoorden gehad op oa. zeer lastige vragen of ingenieuze oplossingen voor lastige problemen, zo ook voorzeggende visioenen.
Als een visioen de situatie zelf niet voorkomt ( zoals in het laatste geval beschreven), dan had het immers ook geen toevoegende waarde, wat bij een visioen nu juist wel het geval is.
Ofschoon het herkennen van een visioen enige ervaring eist, is dat goed aan te leren.
Zolang je geen drugs gebruikt of anderszins aan hallicinaties lijdt, kunnen visioenen je soms enorm verder helpen.
Voor mij is een kenmerk dat ik me echte visioenen over zeer veel jaren tot in detail kan herinneren, waar dromen
evt. hallucinaties ed. allang vergeten zouden zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

In ieder geval achteraf, als precies datgene gebeurt, wat je gedroomd hebt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat weet je nooit op het moment zelf, maar als de werkelijkheid zo zal verlopen als in je droom, dan is je droom een visioen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je de behoefte hebt ernaar te handelen.

Met andere woorden: visions exist in the eye of the beholder.

De dromer zelf is degene die de droom tot visioen bombardeert, en is degene die naar de droom handelt waardoor die droom inderdaad een link met de realiteit krijgt. Had de dromer de droom genegeerd, dan was het geen visioen geworden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met betrekking tot mezelf weet ik dat mijn dromen visioenen zijn door het gevoel dat ik daar bij krijg. De droom geeft mij het gevoel of hetgeen daarwerkelijk gaat gebeuren, of het iets is waar ik aan moet werken of dat het geen verdere belangrijke betekenis heeft.

Achteraf (zodra de droom is uitgekomen in de werkelijkheid) kun je pas met zekerheid stellen of het daadwerkelijk een visioen is geweest.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Visioenen en dromen lopen dwars door elkaar en zijn vaak niet van elkaar te onderscheiden.
Wel is het zo, dat een visioen het vaakst optreedt, op het moment tussen wakker zijn en slapen.
Het sluimermoment.
Een droom kan een visioen zijn, of een voorspellende droom, erg moeilijk aan te geven waar de grens ligt.
Voor veel mensen (meeste) is er geen onderscheid te maken tussen een droom en een visioen.
Maar ook overdag, kan je een visioen krijgen, met heldere beelden, kleuren, geluiden, stemmen en zelfs geuren!
Als het overdag gebeurt, weer je zeker dat het geen droom is, want je bent immers wakker.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je omgeving je niet meer serieus neemt is de kans dat het een visioen betreft groot.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing