Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk effect van g.v. zou het mogelijk maken dat je op iemand van g.v. verliefd wordt, zonder hem of haar ook maar gezien te hebben?

Goeie vraag is vooral het delen van kennis.
Maar vaak komen er heel persoonlijke dingen aan de orde en kan je, je eigen verbonden gaan voelen met de ander.
Dit zou uit kunnen groeien tot een verliefdheid.
Maar door welk effect of onderdeel van goeie vraag is dat mogelijk en is het wel mogelijk?

Toegevoegd na 2 dagen:
helaas, helaas, ik ben op niemand verliefd van g.v., ik hoop niet dat voor enkele de wereld nu instort. :-)
Wat wel is gebeurd in het afgelopen g.v. jaar, dat er wel , met een tiental mensen, een sterke verbondenheid ontstaan is, die ik van te voren als onmogelijk had ingeschat.vandaar uit gezien, leek het me ook niet onmogelijk dat er ook verliefdheid op afstand mogelijk moest zijn, vandaar mijn vraag.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Dappere poging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verliefd Ed? :)
Cryofiel
14 jaar geleden
Tja, Ed - niet teleurgesteld zijn, hoor. Maar, als ik heel eerlijk ben, zeg ik: verbonden ja, verliefd nee. Sorry... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ voor een dappere poging
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach ja Ed iedereen denk de ware te zijn..... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben verliefd op al die mooie mensen hier op g.v, niet uiterlijk mooi, maar innerlijk!
Het worden er steeds meer.
Dit zijn niet altijd de mensen die het met me eens zijn, al zou je dat wel direct zo denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh? Niet de personen die ik tegengekomen ben...
Cryofiel
14 jaar geleden
Bloos...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bloos is rood en warm.
Boos is ook rood en warm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ed juist een goede discussie brengt ons nader tot elkaar ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ed: Het worden er steeds meer?? Getuige het aantal personen dat afgelopen week weer "onbekend" is geworden heb ik juist het idee dat het er steeds minder worden...
Cryofiel
14 jaar geleden
Hmm - al die mensen zouden toch niet in een grot zitten? Ed? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
C4th het leven is een grote les, sommige hebben de les geleerd en voor anderen is de les nog te vroeg en gaan weg, maar anderen zijn onderweg hier naar toe en dat zal altijd zo doorgaan, het zegt niets van de site, maar van de persoon zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Cryofiel Ik heb inderdaad mensen van g.v. in de grot gehad en er komen er nog meer.
De resultaten van hun bezoek waren ongelooflijk, niet te begrijpen, niet uit te leggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke vraag +1
Cryofiel
14 jaar geleden
Ed, je weet dat ik een uitleg heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, Cryofiel, dat weet ik niet, als je mijn vraag bedoelt, bedoel je mijn reactie hierboven, dan weet ik het wel.
Cryofiel
14 jaar geleden
Ik doelde op je reactie hierboven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dan weet ik het, maar niet al jou stukjes passen in mijn beleving, echter velen wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, ik snap niet dat nog niet iedereen verliefd
op mij is....-:) LOL

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja het is mogelijk.
Maar je wordt normaliter verliefd op een personage, op dat deel dat je te zien krijgt. Of die verliefdheid stand houdt als je elkaar ontmoet is een andere vraag.

Je wordt verliefd doordat je elkaar raakt, de juiste antwoorden geeft om verder te kunnen, de goede vorm liefde (aandachtsenergie) stuurt.

De vraag blijft verbonden met de persoon daardoor kun je gevoelsmatig contact maken, en het antwoord blijft ook verbonden met de antwoord gever, daardoor kan de vrager weer contact maken.

Als er sprake is van hele gevoelige mensen ;) kunnen ze het voelen als de ander contact maakt. Dan ontstaat er een directer contact waardoor je meer van elkaar ziet dan alleen het personage op GV.

Iets wat ook vaak gebeurd is dat men verliefd wordt op het effect dat een persoon teweeg brengt, niet op de persoon zelf (maar heb dat maar eens door). Je ziet dit vaak bij verliefdheid op bijvoorbeeld yoga en meditatie leraren.
De groei en bevrijding die je ervaart verbind je dan met die persoon, in plaats van met het geleerde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Ik denk dat als voor mij duidelijk is dat iemand oprecht zijn eigen gevoelens toont en deze mij aanspreken dat het eventueel mogelijk zou kunnen zijn. Meestal is er voor mij echter iets meer nodig. 1 op 1 gesprekken geven meer duidelijkheid.

Toegevoegd na 24 seconden:
Maar ik vnd je wel lief hoor Ed! ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je weet zelf eigenlijk al het antwoord.... Doordat iemand een klik heeft met jou (dus de zelfde denkwijze) ontstaat er meer dan een klik!!!! Die gene regeert op de zelfde vragen als waarop jij reageert dus jullie hebben het zelfde interesse gebied..... als jullie dan ook nog de zelfde denkwijze hebben..... 1 + 1= 2 en dan nog hopen dat het in real life gaat werken....

ps mocht er een bruiloft uit voortvloeien....... ik wacht op de uitnodiging ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kaartjes zijn al de deur uit!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
He jammer heb geen kaartje gehad..... ik weet mijn plaats ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan nog komen, zijn pas de deur uit.
Welk onderdeel? Nou da's makkelijk: het knopje dat dient om berichten naar mede GV'ers te kunnen sturen.
Daarmee kan je de ander laten weten dat je geïnteresseerd bent en van het een kan het ander komen.
Wie weet hebben we binnenkort een GV huwelijk :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Feestje feestje!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Huwelijk is afgeblazen, helaas.
Antwoorden met diepgang, intelligentie en humor.

Toegevoegd na 55 seconden:
http://www.goeievraag.nl/vraag/vinden-mannen-aantrekkelijk-vrouw-graag.46335#276344
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal waar.
Ik voel me gelukkig, er komt heel wat liefde voorbij vandaag.
Verliefdheid maakt vaak onderdeel uit van je ego, het is oppervlakkig en het gaat vaak weer voorbij.
Een geestelijke verbondenheid gaat heel veel dieper, en sluit verliefdheid uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ieder menselijk contact kan uitgroeien tot verliefdheid. Als je iemand ontmoet (irl of op internet) die dezelfde ideeën en denkwijzen heeft als jij, dezelfde interesses... Tja, en als je dan ook nog regelmatig privé-berichten uitwisselt, waardoor de persoon meer een echt iemand wordt, waarom niet.
Welk effect of onderdeel? Geen specifiek effect of onderdeel lijkt me. De combinatie van vragen, antwoorden, interesses en ideeën delen en elkaar helpen, dat maakt dat je iets voor iemand kunt gaan voelen.

PS Ik mag je ook heel graag hoor... ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
GV is natuurlijk geen datingsite, maar geeft wel de mogelijkheid een ander (redelijk) goed te leren kennen op basis van de antwoorden die een ander geeft.
Zeker als iemand echt antwoordt geeft vanuit de grond van zijn hart en eerlijk is.
Dan bedoel ik geen antwoorden bij kennisvragen, maar meer antwoorden bij psychologie, of familie en relatie, samenleving, spiritualiteit, religie, seksualiteit enz. Dus de onderwerpen waar geen echte wetenschappelijke bewezen antwoorden op zijn te geven maar iemand antwoordt vanuit zijn haar overtuiging.

Heb je een aantal van de antwoorden van een persoon gelezen en ben je tot de conclusie gekomen dat je deze persoon enorm leuk vindt, en echt "opzoekt" op de site is het tijd om een pb'tje te gaan sturen. En dat is dus het onderdeel dat het mogelijk maakt om elkaar nog beter te leren kennen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo zou het kunnen gaan, misschien.
Ik weet wel zeker dat het mogelijk is .............!!!
Want .........wat geschieden moet geschiet ....of het nou via gv is of niet !
Het moet gewoon zo zijn !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar ben ik het volledig mee eens.
Genieten met een Big Smile dus ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ervaring, Omansje, je bent zo zeker van je antwoord?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigelijk wel Ed !!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je Omansje
Ik ben een spelbreker, want ik geloof er niets van. Je kent slechts een onvolkomen beeld van iemand van GV. Ik lijk niet op degene dieik hier voortsel te zijn. Dus je kunt mooit verliefd zijn op mij, misschien wel op het beeld wat je vamn mij gevormd hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je iemand tegen komt en je wordt er verliefd op, dan zie je ook maar een deel van deze persoon.
Ik denk het effect: "liefde op het eerste blik".

GV is toch een andere site als een forum, een dating site. Hier gaan personen niet zomaar in een PB over. Het blijft publiekelijk. EN kortstondig (voor de vraag).

Wel hebben de personen een onderlinge aantrekkingskracht, maar de contacten blijven naar mijn idee kortstondig en zoals de vragen kortstondig zijn.

Het enige wat overblijft is "liefde op het eerste blik". En hoe ontstaat die dan?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is en moet veel meer mogelijk zijn, zie antwoord van ietwat.
Fantasie en armoede... Fantasie is denken over die ander, dus onwetendheid, want dat wat iemand op GV zegt, zegt niets over die persoon, maar alles over jezelf... En armoede, want als je rijk bent in een relatie, dan wordt je niet verliefd op een ander, want dan ben je al verliefd op je eigen partner...

Alles is mogelijk, ook verliefd worden op een zogenaamde ander, waar je niets van een ander op GV... GV is niets, op het moment dat de stekker eruit getrokken wordt door Sanoma, is iedereen alles kwijt, die fel begeerde medailles, de moderatoren zijn hun macht kwijt en iedereen zijn punten en alles wat iedereen ooit gezegd heeft... Zelfs GVF is dan nutteloos...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dat het effekt is van werkelijk op het eerste 'gezicht' (hoewel het vaak iets langer duurt dan dat, zeg de eerste tien, twintig reacties) maar dan op geestelijk niveau. Iemand die een paar keer op een rij een snaar bij je weet te raken, daar kun je een soort van verliefd op worden, Hoewel, verliefd....dat gevoel wordt het denk ik pas als je daar open voor staat en het een kans geeft en alszodanig benoemt. Er zijn meerdere GVérs waar ik een zekere....genegenheid voor voel (M en V) zonder dat dat gevoel in de buurt komt van verliefdheid. Maar ik kan me, zeker met een ander type vragen, voorstellen dat iemand wel degelijk een verliefdheid kan opvatten.

Maar dat is dan wel een verliefdheid die in eerste instantie sterk van één kant komt, en niet eenvoudig te bevestigen of verwezenlijken zal zijn.

Het 'dingetje' dat het mogelijk maakt, is de mogelijkheid elkaar verbaal in het hart te raken. Mensen zijn gevoelig voor taal, en iemand die hele mooie woorden spreekt die bij jou precies op de goeie plek binnenkomen, kun je wel degelijk ineens heel erg graag van heel erg dichtbij willen leren kennen. En als het van beide kanten klikt, is het ook wel degelijk mogelijk. GV speelt daarin geen andere rol dan een ander forum of chatsite. Het kan wellicht sneller gaan omdat je door de onderwerpen sneller tot de kern komt, maar ook langzamer omdat je weinig mogelijkheden tot doorkletsen hebt.

Toen ik mijn man leerde kennen vond ik het een leuke vent, en het was heel gezellig, maar echt verliefd werden we pas in de urenlange (telefoon)gesprekken die we voerden en de brieven die we schreven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verliefd niet,maar een klik(of is het click?) er mee krijgen lijkt me heel goed mogelijk! Dat impliceert tevens,dat het ook iemand van je eigen geslacht kan zijn.
Aan de andere kant kan het voelen van zo'n verbondenheid ook snel over zijn,als je iets van die persoon leest,waarvan je stante pede een enorme kater krijgt en dat dan dus blijkt dat je haar/hem totaal verkeerd hebt ingeschat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja Moolkeesje, soms zit je er enorm naast en moet je, je mening drastisch herzien.
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu ook?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je mening ten opzichte van wie?
De verbondenheid ontstaat zeker in mijn beleving.

Ik zoek vaak even naar vragen en antwoorden van mensen waar ik een overeenkomst mee heb.

Kan het groeien tot verliefdheid? Ja, dat zou kunnen, je kunt heel goed verliefde worden op een persoon waar je een goed mailcontact mee hebt, zonder dat je die ooit gezien hebt.
Dit kan echter wel veranderen wanneer je de persoon in kwestie daadwerkelijk gaat ontmoeten.

Door welk effect is dit mogelijk?
Wij schrijven hier vaak vanuit ons hart/gevoel, dat is iets wat een ander kan voelen terwijl hij/zij leest.
Dan 'raak' je elkaar.
Door de verbondeheid die je voelt en door de energie die stroomt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, jeanette, dan raak je elkaar...........
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel Ed!
Ik word niet snel verliefd, maar ik kan me voorstellen dat liefdes bloeien op g.v.. Zo heb je ook datingsites, social network sites, et cetera. Dus waarom geen g.v. liefde? Toch mooi dat je na het delen van je kennis, kennis kunt maken met elkaar.

Toegevoegd na 3 minuten:
Alleen denk ik dat je toch meer moet delen dan alleen kennis.. Persoonlijk zal ik niet veel van mezelf delen, behalve als het bij het antwoord past.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn heel veel mogelijkheden om op iemand verliefd te worden.
Mijn tante schreef jaren met een onbekende man, vervolgens ontmoette zij hem pas na 4 jaar echt en zij was zo vertelde zij altijd vanaf de eerste geschreven letter die ze van hem ontving verliefd op hem.
Ik ontmoette mijn huidige man via een internet-dating site en wij waren beiden vanaf ons eerste internet contact verliefd op elkaar en toen hadden wij elkaar nog nooit life ontmoet, de echte ontmoeting bevestigde het alleen maar, wat we al schrijvend al hadden ervaren.
Dus ik geloof dat het zomaar zou kunnen, vooropgesteld dat je even de tijd krijgt jezelf een beeld van die ander te vormen, anders dan alleen maar de exacte antwoorden op de vragen.
Maar daarbuiten om zou je al een klik kunnen voelen, of een soort van intuïtief gevoel.
Waaruit je misschien zou kunnen afleiden dat sommige mensen gewoon voor elkaar bestemd zijn, het is dus de bedoeling dat zij elkaar ergens tegenkomen in dit leven.
En dan zijn er wellicht weinig dingen nodig om tot dit contact of een eventuele verliefdheid te komen,omdat het al ergens in je karma zat,dat deze persoon je pad zou gaan kruisen.
Ik heb dit ook vaak met mensen die niet perse mijn geliefde maar wel mijn (hele, goede) vrienden werden.
Apart gevoel om mensen tegen te komen met wie ik zo'n verbondenheid of klik heb ,dat het gewoon het normale contact overstijgt. Helemaal gelukkig word ik daar dan van en die ander ook. Is niet voor niets,dat heeft een reden.
We herkenden elkaar "ergens" van en waren blij elkaar weer te ontmoeten.
Dus daar zou ook verliefdheid onder kunnen vallen.
Ik ontmoette mijn eerste man terwijl hij mij als arts behandelde, ik kwam de behandelkamer binnen en wij begonnen samen te praten over volkomen ander niet relevante zaken en toen ik de deur uit was, wist ik niet meer met welke klacht ik naar hem toe gegaan was. Hij was mijn nieuwe huisarts toen ik net verhuist was. Een half jaar later woonden we samen in Zuid-Afrika, nooit over nagedacht of bij stil gestaan toen, het was prima zo en het klopte.
Dus Ed, ja ik denk dat het best denkbaar is dat het allemaal zou kunnen.
In ieder geval vind ik het leuk jou via GV ontmoet te hebben en nog steeds te ontmoeten.
Mooi vraag weer trouwens!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pieker, veel zaken worden buiten ons om geregeld.
Zo kwam ik heel toevallig bij g.v. terecht en ontmoet ineens hele mooie, fijne mensen, die begrijpen wat ik zeg en wil vertellen, een van die mensen ben jij, maar dat weten we allebij, je bent een van de tien, niet dat het daardoor minder waard is hoor, jullie staan allemaal op plaats een!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding