Als mensen gedurende lange tijd beneden hun niveau presteren of functioneren, worden ze dan ook luier, dommer en of minder creatief?
Ik heb in het verleden een HBO-opleiding gedaan en dat ging me heel goed af. Nu doe ik om gezondheidsredenen een stapje terug en zit ik op het MBO. Ik heb de indruk dat ik nu ook minder goed ben in logisch nadenken, het verzinnen van oplossingen of het krijgen van ideeën. Ligt dat aan het feit dat ik nu al een tijdje beneden mijn kunnen functioneer, of kan het komen omdat mijn hoofd ook nog eens overvol met allerlei (onverwerkte) dingen zit ? Of is het de leeftijd??
Verder zie dianaf
b) je geeft zèlf al "gezondheids-redenen" aan voor "een stapje terug", dus uiteraard is óók de mate van het nog aanwezig zijn van deze gezondheids-factoren van invloed.
c) acceptéér je huidige situatie, àl of niet tijdelijk, maar frusteer jezelf op dit moment niet met "verdomme, vroeger kon ik het toch wèl / veel béter"(maar ook niet met :
"het zal allemaal wel vanzelf goedkomen")
d) laat je huidige psycho-intellectuele functioneren testen, van waaruit óók mogelijk oorzákelijke factoren boven water kunnen komen, van waaruit dan weer voorúitzichten kunnen worden af-geleid.
e) BLIJF vertrouwen in jezelf, ook al wórdt je vermoeden bevèstigd.
Je bent góéd bezig door alleeen al dit òp te merken bij jezelf !
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.