Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je, je thuis en veilig bij iemand voelen wanneer deze persoon anders dan jij is?

Zou je, je bij iemand thuis en veilig kunnen voelen die anders is dan jij? Deze persoon is het tegenovergestelde van jou en je bent wel helemaal gek op die persoon, juist omdat die anders is dan jij en je daar best wel wat van kan leren en omdat het natuurlijk wel spannend is.

Nu vraag ik mij dus af of je, jezelf hier wel helemaal thuis en prettig kan voelen bij iemand bij wie je eigenlijk niet past?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (11)

Daar kom je alleen achter door het te proberen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vaak zijn 2 de zelfde polen afstootbaar en kunnen 2 verschillende polen elkaar aantrekken.
dat geld ook voor de mensheid je kan elkaars aanvulling zijn.

Toegevoegd na 3 minuten:
iets wat jij mist en de ander heeft
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Opposites attract, zeggen ze toch?
Dus het antwoord is ja.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat geld alleen voor het DNA, dat zoveel mogelijk van elkaar moet verschillen.. ;-) . Niet op psychologisch gebied.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ben ik dus echt helemaal niet met je eens. Mijn vrouw en ik zijn ook op psychologisch gebied totaal anders. Maar we zijn zeer gelukkig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Interessant, vertel..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Valt weinig te vertellen, wij lijken totaal niet op elkaar. Maar wanneer je respect hebt voor elkaar en ook wel eens dingen doet die je partner leuk vind en jij eigenlijk niet dan kom je samen een heel eind. En we zijn nu al zo een 22 jaar bij elkaar! En ja, in de loop der jaren groei je wel steeds meer naar elkaar toe, dat moet ik wel zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus uiteindelijk ga je steeds meer op elkaar lijken..?
Maar kan je geen voorbeeld geven waarin blijkt dat jullie beide niet op elkaar lijken?
Ga je gevoel na.
En verder: voor samenwonen is het vaak het beste als er een overeenkomst is tussen de gebruiken van de partners.
Als je voortdurend alles moet uitleggen, kan dat een bron van conflicten worden. En een bron van onzekerheid, waardoor je je zeker niet thuis zult voelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar ik heb het vooral over iemand die dus eigenlkijk niet bij je past..
Als iemand bij je past en diegene is anders wat logisch is kan je natuurlijk wel ergens thuis voelen. Maar ik bedoel of dit ook geld voor mensen die niet bij elkaar passen maar elkaar tijdelijk aantrekkelijk vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik krijg nu zelf het gevoel dat je op het punt staat je ergens in te storten, wat je eigenlijk zelf eng vindt. Je wilt het proberen, je wilt de spanning, maar je voelt zelf dat het risico s met zich mee brengt.
Dan is het aan jou of je het risico wilt lopen.
Ik zou de onveiligheid toch het liefst zoveel mogelijk uit de weg gaan. Misschien kan je niet alle risico s overzien.
Praat erover, in detail, met iemand die je vertrouwt. Vraag aan mensen of ze die persoon kennen en wat ze van hem denken.
Ik reageer een beetje als een bezorgde moederkloek, ik weet het.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat wil ik proberen? Wil je zeggen dat ik zelf in zo'n situatie zit? =)
Ja, dat kan zeker. Voorwaarde is wel dat jullie elkaar de ruimte geven om jezelf te zijn en de ander niet willen veranderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zeker, als de basis van LIEFDE er maar is. Ik bedoel niet de verliefdheid die over kan gaan, maar de ander intens liefhebben. Als dat wederzijds is kan je zo verschillend zijn als je maar kan bedenken, maar dan pas ben je veilig bij elkaar. Aanvaard je de ander zoals hij is en heb je daar respect voor en als meeste hou je van al die eigenaardigheden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, maar dan heb je het over de LIEFDE. Ieder mens is verschillend, alleen de basis van liefde is volgens mij wel altijd met iemand die op je lijkt. Niet qua uiterlijk maar qua innerlijk. Dat iemand op die punten het anders doet dan jij , zijn de punten waarop je verschild. Of bedoel je het misschien anders?
Jahoor dit kan wel, als je genoeg van elkaar houdt!
Dat je verschillend bent betekend niet dat je NIET bij elkaar past.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja...wat mij betreft graag zelfs...ik zou gek worden van nog iemand zoals ik om me heen.
Van iemand die anders is kun je veel leren, en als het goed is spiegelt die jouw opvattingen en gedrag.
Maar....er moet wel ergens een overeenkomst, een punt van ontmoeting zijn. Anders ben je 2 vreemden.

Toegevoegd na 2 uur:
Spiegelen...niet in de zin van nadoen, maar laten zien wat jij doet, feedback.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat bedoel je met spiegelen? Iemand die jou gedrag en opvattingen ook deelt en waarin je dus jezelf in de ander tegen komt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, die je laat zien wat je doet. Daar ben je zelfs soms blind voor.
Tuurlijk ; er is maar één jij (en in dit geval zelfs vrij duidelijk herkenbaar), dus IEDERE andere persoon is anders. Gelukkig.
En ja hoor, bij anderen kun je je helemaal (leren) thuisvoelen ; soms meteen, soms na een tijdje. Juist iemand die heel erg op je lijkt, zal je vermoedelijk vrij snel op je zenuwen gaan werken, omdat je elkaar dan niet aanvult maar je eigen fouten bij elkaar herkent . Dodelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bestaat er eigenlijk wel zo'n iemand die zo erg op je lijkt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoop het niet ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Marleen: precies! slaat op jouw antwoord ;-)
Zie het een tijdje aan en geniet ervan, maar ik zou me pas vastleggen als je het langere tijd met elkaar hebt uitgehouden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedere persoon is anders als jou. Juist omdat diegene anders is pas je goed bij elkaar want je vult elkaar aan. Je kan enorm van elkaar leren. Ooit al in een relatie gezien dat mannetje en vrouwtje hetzelfde waren? ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding