Is het menselijk brein in staat iets te bedenken wat niet bestaat/kan?
Stel dat er geen citrusvruchten zouden bestaan op aarde. Zijn wij dan in staat om b.v. een sinaasappel te verzinnen?
Kunnen wij dingen bedenken of verzinnen die er niet zijn of is alles al opgeslagen in je brein?
Toegevoegd na 1 uur:
Ik geloof dat ik mijn vraag niet helemaal goed heb gesteld. Ik zal proberen het duidelijker te maken.
Alles wat wij hebben uitgevonden of bedacht, is ontstaan vanuit toeval, behoefte of gewoon door dingen te combineren of te verfijnen.
Zelfs een wiel is niet uitgevonden maar men ontdekte dat iets wat rond is sneller vooruit komt en van daaruit is b.v. de auto ontstaan. Natuurlijk zijn er mensen die voortdurend bezig zijn met nieuwe uitvindingen, maar dat is vaak een voortborduursel op een bestaand iets.
Ik heb het dus niet over uitvindingen op zich. Ook niet over combinaties van mogelijkheden die ons brein kan maken, zoals een eenhoorn ( paard met vleugels en een hoorn), dit bestaat allemaal al.
Wat ik wil weten is; kunnen wij iets bedenken wat er niet is. Daarom gaf ik het voorbeeld van de sinaasappel. Stel er waren geen sinaasappels of paarden of of of....zouden wij ze dan kunnen verzinnen?
Ja ik weet het is misschien een hele rare vraag en voor sommigen totaal niet te vatten of te begrijpen, maar ik vraag mij dit al een hele tijd af.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.