Kunnen mensen door snelle veranderingen gaan piekeren en daardoor niet meer logisch/realistisch na-denken?
1,5 jaar geleden kwam ik in veel veranderingen terrecht. Ik ging studeren, was verhuist, had een nieuwe baan aangenomen en me oude baan behouden. Op een dag ging ik piekeren. Wat als ik mijn vriendin ineens niet meer leuk zou vinden (waar geen aanleiding voor was) , wat als ik zomaar ineens zou veranderen.. allemaal vragen die helemaal niet realistisch waren.. . Toch was dat de aanleiding om te gaan piekeren, ik nam mezelf in bescherming want ik wist dat het niet waar was, ik kon alleen niet op een inzicht komen waarom het niet waar was, want immers kan het toch gebeuren. Dit leidde tot eindeloos gepieker..
Wat is de aanleiding dan van dit piekeren geweest?
Kan ineens snelle veranderingen aanleiding zijn tot piekeren en daardoor niet meer logisch of realistisch kan na-denken?
Professionele hulp zou hier m.i. beter uitkomst bieden, dan antwoorden van goedbedoelende GV'ers op dit soort serie-vragen waar geen touw aan vast te knopen is.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.