Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer zitten mensen emotioneel op één lijn?

Laatst is hier ook een vraag over gesteld, maar dan met betrekking tot geestelijk en emotioneel. Nu verder er over te hebben nagedacht vraag ik me toch af waaraan je duidelijk kunt merken dat mensen emotioneel op één lijn zitten?
Moet je daarvoor dezelfde humor voor hebben of alleen elkaars humor begrijpen? Noem maar op..

Zou iemand hier een duidelijk antwoord van kunnen geven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je zit nooit volledig emotioneel op één lijn.
Want het zou wel heel toevallig zijn als je tegelijkertijd boos bent, of verdrietig o.i.d.
Je kunt wel redelijk er vanuit gaan dat je op één zit qua emoties als de ander je emoties volledig begrijpt en zich daarin kan verplaatsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Mensen zitten emotioneel op dezelfde lijn als dezelfde prikkel tot hetzelfde gevoel leidt in die personen...

Humor is afstand, daar waar jij om lacht, daar heb je afstand van... Heb je een gedeelde afstand, dan kun je samen lachen over die zaken, dat is handig in een relatie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als ze een goed gesprek samen kunnen voeren en elkaar ook goed begrijpen zonder echt veel uitleg te hoeven geven
14 jaar geleden
Nooit, emotie is niet te meten dus blijft het altijd relatief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is een grote kans dat je emotioneel op één lijn zit als je
beide hetzelfde karakter hebt en daarmee qua gevoelswereld al hetzelfde bent. Als jij een softie bent en jouw partner harder dan begrijpt hij niet waarom jij huilt bij een mishandeld dier of iets anders dat gevoelig ligt.
Ook de humor zal anders zijn, want een hard persoon zal ook van hardere humor houden. Hij ligt dan in een deuk om Theo Maassen terwijl jij André v. Duijn leuk vindt.
Ik denk dus dat de gevoelswereld van het individuele karakter de emotie uitmaakt, maar dat is mijn mening.

Toegevoegd na 7 minuten:
Dat wil echter niet zeggen dat verschillende karakters emotioneel niet op één lijn kunnen zitten, want vaak trekken deze elkaar juist aan. Er zijn vaak wel raakvlakken waar je het beiden over eens bent. Je mening over iets of je inzicht, ook leer je als softie wat harder te worden en omgekeerd, want waar je mee omgaat, word je mee besmet. Je zult dus niet altijd op één lijn zitten, maar vaak wel. Niemand is hetzelfde!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je emotioneel op 1 lijn zit, heeft dat met je intelligentie te maken op emotioneel gebied .Intelligentie heeft niet alleen te maken hoe goed je kunt leren ,emotionaliteit staat daar los van .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord