Wat kan een psycholoog of slachtofferhulp voor je doen wat je zelf niet zou kunnen?
Ik ben laatst getuige geweest bij een dodelijk ongeval op de A1. Voor het geval dat mensen er van gehoord hebben. Ja het ging om die man die zijn band verwisselde. (Nee ik ben niet degene die, de man heeft aangereden) Heel erg naar allemaal, en ook heel triest omdat zijn kinderen erbij waren en die hebben het voor hun ogen zien gebeuren.
Ik merk nu dat ik er redelijk mee om kan gaan. Maar er is wel iets bij mij veranderd daarna. Ik slaap ineens heel erg veel. Moet huilen om niets. Word heel erg snel boos. Autorijden gaat me slecht af. En ik heb nergens meer zin in.
Ik ben net getrouwd, maar het is net alsof alle herinneringen daaraan zijn weggevaagd. Mijn tante vroeg van de week "Hoe was het?" en ik zeg "JA! WAT DENK JE ZELF!" ze bedoelde de huwelijksreis. Ik dacht dat ze het ongeval bedoelde.
Nu vraag ik me af of dit in verband staat met dat ongeval. En of dit tijdelijk is en vanzelf weer over gaat. Of dat ik toch iets moet doen.
Ik heb zelf de pest aan psychologen en psychiaters. Omdat ik er al te veel gezien heb in mijn verleden, in verband met mijn ADHD.
Dus ik vraag me serieus af wat zij voor mij zouden kunnen doen.
1. Ik weet dat ik goed gehandeld heb.
2. Ik weet dat ik er niets aan had kunnen doen.
3. Ik weet dat reanimatie geen zin gehad had.
Ik praat er over met verschillende mensen. En een heleboel mensen die ik gesproken heb, hebben zelf ook iets dergelijks mee gemaakt.
Heftig verhaal! Veel sterkte ermee!
Je weet nooit of het helpt of dat je er wat aan hebt
Ook al denk je mss dat je het nu niet nodig hebt
Maar dat komt nog...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.