is het mogelijk dat iemand in zn slaap je gedachttes kan lezen?

Mijn vriend en ik lijken eigenlijk bizar veel op elkaar en komen er ook steeds meer achter dt we veel dinge hetzekfde hebben. Het patroon van omgaan met problemen, tot aan dezelfde mobieltjes vroeger. Zelfs in de mobielen die we nu hebben op rare wijze kreeg ik een scheur in mijn mobiel scherm. Hij had zijn mobiel een week van te voren laten vallen en er zat een scheur in. Mijneis spontaan gekomen maar zelfs die scheur liep hetzelfde over het scherm.

Nu vannacht lag hij te slapen en lag ik op de bank na te denken waarop hij opeens in zijn slaap hardop esn antwoord gaf op wat ik dacht.
Ik vind dit echt bizar en het roept veel vragen op. Hoe kan dit

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Nee dat is niet mogelijk.
Er is nog nooit aangetoond dat gedachtenoverdracht mogelijk is.
Wel kun je dezelfde gedachtenlijnen volgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Da's heel normaal, hoor.

Jullie hebben veel gemeen. Jullie maken veel dezelfde dingen mee. Dus vlak voor het slapen gaan is het heel normaal dat jullie aan dezelfde dingen denken.

Als hij dan net is ingeslapen, en droomt over de dingen waarmee hij bezig was vlak voordat hij insliep, dan hoeft het dus niet te verbazen dat dat dezelfde dingen zijn waarover jij op de bank aan het nadenken bent.

Het valt jou heel erg op, dat wel. Daardoor blijven deze dingen zo goed en sterk in je herinnering hangen. Maar heel bijzonder is het niet.

Cryofiel
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
De dingen die niet gelijk zijn vallen niet op, die vergeet je.
Cryofiel
11 jaar geleden
Ook als hij al een paar uur sliep, was hij de recente gebeurtenissen nog aan het verwerken in zijn dromen. Net als jij in jouw gedachten. Daar is niets vreemds aan. Sterker, het zou juist vreemd zijn als zoiets *niet* zou gebeuren. Daar komt bij wat Ritsuka zegt: als hij over iets heel anders had gepraat in zijn slaap, had jij hooguit even geglimlacht om die vreemde opmerking, en was je het daarna weer vergeten. Maar nu het over hetzelfde ging, heb je het onthouden. Stel je eens voor dat hij 50 keer iets zegt in zijn slaap en dat jij dat hoort. 48 keer is het iets waar jij op dat moment niet mee bezig bent. Je glimlacht even en vergeet het. Maar 2 keer is het ongeveer of precies hetgene waar jij op dat moment over aan het denken bent. Dat valt op, je bent ineens heel alert, en je onthoudt het. Een tijdje later denk je terug aan al die keren dat hij in zijn slaap praatte. Die 48 keer ben je vergeten. Die 2 keer heb je goed onthouden. In jouw herinnering praat hij dus ALTIJD precies over datgene waar jij op dat moment mee bezig was. En dat vind je dan natuurlijk heel bijzonder. Tot je bovenstaande verklaring kent. Dan weet je hoe het zit. Een oprecht gevoel van verwondering, heel normaal en heel menselijk, dat we kunnen verklaren zodra we net iets verder kijken.
Je ervaart dingen zoals je ze wilt ervaren.
Had je vriend vannacht iets heel anders gezegd, dan had je deze morgen niet eens meer geweten wat precies, maar toevallig kon je het inpassen in je gedachtes en voila, het is ineens gedachtenlezen.De treffers onthoud je, de missers niet.
hoevaak denk je aan iemand en er gebeurt niets, maar n enkele keer denk je aan iemand en die hangt even later aan de telefoon. Telepathie? nee ook gewoon toeval.
En je mobieltjes zijn van hetzelfde merk zeg je. best kans dat ze allebei dezelfde zwakke plek hebben door de constructie, dat ze, als ze kapot gaat, op dezelfde plek kapot gaan.
Dus allemaal niet zo spannend als het lijkt
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Precies