Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een Tulpa?

Ik heb nou al zoveel informatie gelezen, maar ik begrijp er nog steeds niets van. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Informatie: http://tulpa.nl

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Zo te zien is het een denkbeeldige vriend waar je in je gedachten mee kunt praten. Een tikje verder gaat de theorie dat zo'n gedachtenvorm ook echt zou kunnen communiceren en vorm aan zou kunnen nemen.

Je kunt zelf zo'n vriend verzinnen om tegenaan te praten als je jezelf eenzaam voelt, of als je goede raad nodig hebt. Als je maar goed genoeg verzint, gaat zo'n vriend een 'eigen leven leiden', wat natuurlijk eigenlijk niet kan, want hij/zij ontspruit uit jouw eigen fantasie, of heeft zijn basis in de fantasie van een ander maar wordt door jou zelf verder 'ingevuld' met menselijke eigenschappen.

Het is lang niet gek om zo'n vriend te hebben als je daarmee bereikt dat je jezelf makkelijker aan kunt spreken of als je denkt dat je 'geweten' ook wel eens van een andere kant belicht mag worden. Als je emotioneel niet al te stabiel bent, moet je er wel een beetje mee oppassen want dan kan zo'n vriend soms wel eens een tikje te echt worden.

Veel mensen hebben god als een soort Tulpa: ze praten er mee in hun hoofd en geloven dan echt dat ze antwoord krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tulpa's zijn entiteiten die alleen door gedachten worden gecreeerd. Deze gedachten nemen een materiele vorm of zelfs persoonlijkheid aan. Door middel van deze gedachte vorm je een persoonlijkheid die je laat worden tot iets dat jij uiteindelijk wil wat het wordt.
Tulpa is een Tibetaans woord wat kan worden vertaald door gedachtevorm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik probeer het begrip uit te leggen aan de hand van een voorbeeld.

Stel dat 1 of meerdere mensen beweren dat ze op basis van gedachte-kracht een zwevend huis boven de zee kunnen 'bouwen' of tevoorschijn toveren.
Deze persoon of personen zetten zich bijvoorbeeld aan het strand met focus op en bepaalde plek boven de zee.
Laten we deze mensen gefocuste mensen aan het strand gemakshalve dream-builders noemen.

Stel dat er op een dag ook door niet deelnemende dream-builders een zwevend huis boven de zee wordt waargenomen dan is die levensechte waarneming een Tulpa.

Tulpa is dus hetgeen wat als levensecht tot stand komt zonder zichtbare fysieke handenarbeid. De levensechte manifestatie van een huis, of eender wat, kan ook door non-believers waargenomen worden.

Liefs en fijne avond nog!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing