Kun je enerzijds hoogsensitief zijn, en anderzijds gevoelloos?
Ikzelf raak snel overprikkeld, en ontroerd door muziek. Verder ben ik perfectionistisch, en kan erg slecht tegen druktes en dingen tegelijk doen. Ook presteer ik onder de maat wanneer anderen ‘verwachtingen’ van me hebben, ben ik gevoelig voor pijn, en heb ik een complexe innerlijke belevingswereld. Kritieken en nare gebeurtenissen blijven lang bij mijn hoofd steken, en komen regelmatig terug in mijn gedachten. Echter; Ik voel goed aan hoe anderen zich voelen, maar hun gevoelens lijken mij niet te ‘raken’, en ik voel eigenlijk nauwelijks of nooit medelijden met anderen, en hun stemming beïnvloedt mijn stemming ook niet, het lijkt wel alsof ik op dit gebied gevoelloos ben.
Ik weet hoe dat is,ik zeg zelf altijd:'het is een chaos in mijn hoofd".
Maar jij drukt het beter uit.
Ik denk trouwens dat het best kan wat jij vraagt,en dan ben je echt niet gevoelloos hoor!
Ik heb vaak een muur om me heen,ik heb genoeg aan me zelf en dan kom ik soms ongeïnteresseerd en misschien gevoelloos over maar er gaan altijd juist teveel emoties,gevoelens en prikkels door me heen en komen op me af,pfff,snap je me nog?
Ik snap niet hoe andere mensen alles verwerken wat op ze af komt,ik vindt dat heel moeilijk.
Dat is idd HSPvolgens mijn behandelaars.
Maar het zijn labeltjes en ik had er al een paar(Borderline+eetstoornis)
En het begon allemaal met dat ik een 'lastige puber'was.
Moest het ff kwijt..^_~
Moest ik ook effe kwijt Laurena ;-))) <3
het is wel te leren hoe om te gaan met de impact die het heeft, maar HS op het ene vlak wel en andere niet is voor mij persoonlijk iets nieuws. heb het dus net over je reactie naar buiten wat eventueel op 'system shutdown' kan duiden waardoor anderen denken dat het je niets doet, maar heb het puur over je eigen beleving: niet voelen. @stippel
ben het met je eens, maar dat het kennelijk kan ben ik deels met je eens. praten we hier over HSP, HS, indigo, etc. lijkt me het heel sterk dat het kan (even los van of het bestaat, en door wie het niet erkende labeltje is opgeplakt) als we praten over een hele menselijke eigenschap ben ik het enorm met je eens. elke mens is voor bepaalde dingen gevoeliger/ongevoeliger. daar heeft men geen label voor nodig, laat staan dat het van toepassing zou moeten zijn en of hetgeen de vraagsteller aangeeft 'wel klopt/kan'.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.