Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe weet je dat je, je beter voor doet dan jij zelf bent?

Ervaar je dit bewust of onbewust?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik denk dat je onbewust jezelf wel eens beter voordoet dan je bent.
Maar dat je daar wel bewust van bent/word op dat moment of later.

Ik doe mijzelf soms ook wel beter voor dan ik ben, maar niet op de manier dat jij bedoelt.

Meer in de zin van: Men vraagt aan mij hoe het met mij gaat en ik antwoordt ja goed hoor, mag niet mopperen!
Terwijl het eigenlijk voor geen meter gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat weet je. Tenzij je jezelf voor de gek houdt, maar eigenlijk zul je het diep in je hart dan alsnog weten.

Alleen jij weet wat jij allemaal precies hebt meegemaakt, hoe je in situaties hebt gereageerd en wat je daarbij allemaal eigenlijk hebt gedacht en gevoeld.
Niemand kan jou dat vertellen, anderen kunnen dat enkel inschatten, maar jij weet het.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent goed zoals jeb ent, zelfs als je je anders voordoet.
Je weet het bewust wanneer je zelf aan het liegen bent.
En dat weet ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij weet... +1
Je vertelt nooit slechte dingen over jezelf. Maar die zijn er wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt nooit iemand anders zijn dan jezelf... En hoe kun je je beter voordoen dan je bent, als je denkt dat je dat kunt dan MOET JE WEL TWEE ZIJN...

Dus dan lukt het je mooier te worden dan je spiegelbeeld, veel succes als je dat denkt te kunnen, schizofrenie begint hier al naar mijn mening...

En vervolgens probeer je jezelf tegen te komen... Daar begint krankzinnigheid in mijn optiek...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je bang bent door de mand te vallen. Maar dit kan ook een symptoom zijn van weinig zelfvertrouwen.

Daarnaast als je regelmatig de waarheid zo verdraait dat je er zelf beter door lijkt. B.v. je doet 1 keer vrijwilligers werk en verteld constant over dat je zo goed helpt de wereld te verbeteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is eigenlijk heel eenvoudig en tegelijk heel moeilijk.

Wat je doet heb je ooit geleerd.
Wat je je kan afvragen is, doe ik dit omdat mijn vader, moeder, een ander dit zou doen/zeggen als hij/zij hier was.
Zo ja, vraag je jezelf dan af hoe jij zou acteren/zeggen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vooral als je iemand pas kent en er is liefde of affectie in het spel zul je je bewust beter/aardiger/slimmer voordoen,dan je werkelijk bent. maar dat kun je niet eeuwig vol blijven houden,langzamerhand zal je echte ik weer boven komen en dat is maar goed ook. Anders ga je maar valse verwachtingen scheppen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding