Waaraan kun je merken of je geliefd en populair bent bij andere mensen, of juist niet?
M.a.w.: hoe gedragen mensen zich tegenover iemand die geliefd en populair is,
en hoe gedragen mensen zich tegenover iemand die oninteressant voor ze is?
M.a.w.: wat zijn TYPISCHE kenmerken?
Ben erg benieuwd naar goed onderbouwde antwoorden, nodig voor een psychologisch onderzoek in het kader van gedragsherkenning.
Is geliefd/populair voor jou het tegenovergestelde van oninteressant? Ik denk dat het ook wel uitmaakt welke leeftijd de mensen hebben over wie je het hebt en in welke context dit gedrag plaatsvindt.
MrTomaat slaat de spijker op z'n kop. MrTomaat slaat plank op z’n kop. :D
Beetje kort door de bocht. Dat is iets wat je bij je onderzoek vooral dus niet moet doen. Over je vraag: ik begrijp niet wat nu je doel is. Je moet nog vragen bedenken die je in het onderzoek wil zetten? Of heb je antwoorden binnen die je moet duiden? Welk het ook is, ook al gaat het om een blaafdje met een hoog viva gehalte, je bent het dan toch aan je kezers verplicht om énig nivo aan te bieden en dus wat gedegen research te doen. Als het een schoolmagazine is, okay, maar als jij een betaalde journalist voor moet stellen...
Thumbs down. En voor je iemand beschuldigd van stemmingmakerij hoor je dat beter te onderbouwen. Daarbij, maar dat is hier al eerder gezegd, heb he je vraag (en doel) nogal onduidelijk geformuleerd dus de tekortkoming ligt bij jou en niet bij mij. Ga nu naar een psychologieboek lezen, dan is je dag niet helemaal zinloos geweest.
wat zegt de 'viva' over afgunst w.b. een populair typje? het is dan net of iemand je niet mag. het kan bv jaloezie zijn vanuit een persoon die je in feite wel mag. of wat dacht je van een onzeker persoon wat rent en vliegt voor een popie jopie om er zo maar bij te horen (in je hol kruipen zoals men het ook wel noemt) en een eigen positie probeert veilig te stellen?
mag zo'n persoon je per definitie omdat deze aan bepaalde kenmerken voldoet?
Wat veel reactiegevers dan ook niet beseffen: hun reacties zijn erg doorzichtig en transparant en zeggen veel over de persoon die ze geschreven heeft. Ik weet het, ook mijn reacties zeggen veel over mezelf, tuurlijk, dat is gewoon zo en geef ik toe. Maar de eerste reactie van Martine vind ik gewoon zo onbegrijpelijk. Zo banaal, zo leeg, bijna bitcherig. Het zou veel over haar kunnen zeggen. Het was mooier geweest als ze met interessant antwoord was gekomen i.p.v. meteen de beuk erin te gooien met een vooroordeel. Het gaat helemaal NIET om wat ik met de antwoorden ga doen of waarvoor het is bedoeld. Beantwoord gewoon de vraag, en als mensen het niet weten; antwoordt dan niet, maar kom niet met 'wijze' bevooroordeelde reacties. Zit niemand op te wachten. Marleen heeft er ook een handje van, valt me tegen deze keer, ik ben meestal wel goede antwoorden en reacties van haar gewend.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.