Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de gemiddelde leeftijd/na hoeveel tijd dat een stelletje (middelbare leeftijd) samen gaan slapen?

Vaak zie je stelletjes van de middelbare school die op allemaal verschillende leeftijden samen slapen. Ik heb niet over seks, of seksuele bedoelingen. Gewoon, logeren, maar wel in 1 bed. Wat is ongeveer de gemiddelde leeftijd in een echte relatie? (dus geen stoplichtrelatie)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Hangt van opvoeding, sociale klasse, (al dan niet aanwezigheid van/soort) geloof af en is daarnaast nog heel persoonlijk. Meisjes zijn er vaak eerder aan toe/hebben eerder behoefte dan jongens hoewel dat ook veranderd kan zijn, ik praat over meer dan 38 jaar geleden!). Kortom: Hier is geen kant-en-klaar [;-D] antwoord te geven. Met tussen 16 en 18 +/- 2 jaar zit ik ruim en niet erg verkeerd denk ik. Uitschieters hou je altijd. Ik heb een katholiek meisje gekend dat op haar 22e volgens eigen zeggen nog nooit naast een jongen of man had geslapen. Dat was ook een dikke dertig jaar geleden overigens...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Slapen is niet tijdgebonden of leeftijdgebonden gevoel moet goed zitten voordat je met hem/haar bed kan delen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegenwoordig is dat nogal gewoon. Er komt een goede bekende logeren, en die kruipt gewoon in een bed erbij.
Dertig jaar geleden zou dat niet kunnen.

Een echte relatie is er een met seksuele lading, bedoel je? Dan is 15, 5 jaar wel een leeftijd waarop dat veel gaat voorkomen. Maar tevens moet je niet aan 'relatie' denken, maar meer aan experimenteergedrag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij dawsons creek (ken je dat nog) was het vanuit de kindertijd al zo gegroeid en pas daarna kregen ze een relatie.
Sommige ouderen kennen de ongemakken van samen slapen en die doen het niet.
Soms begint het met een one night stand (sex) die nooit meer weg ging.
Jongeren die nog thuis wonen schuiven misschien eerder een matras bij op de kamer ivm 1 persoon bed.

Kortom, niks over te zeggen. Maak zoiets niet te beladen. Het komt zoals het komt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een echt relatie (spreken we van 16 jaar of ouder) blijft het niet rustig in bed. Als die dan eenmaal bij elkaar in 1 bed liggen (iig bij mij) dan mag de lamp die in de woonkamer daar beneden hangt gaan vrezen voor zijn leven :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij mij op de middelbare school, had een stelletje (13 jaar) pas 2 weken & ze gingen al bij elkaar slapen…
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing