Een vriendin van mij heeft tegenover iedereen kanker gefaket. Wat moet ik hiermee?
Het kwam aan het licht omdat de verhalen aan iedereen anders vertelt werden. Ze het elke keer erger maakte. Ze heeft 5. Maanden iederen voor de gek gehouden. Zelfs haar kinderen. Het is te veel om op te schrijven wat er allemaal niet klopte. Zo zou ze pap5 hebben. Dat betekent uitgezaaide kanker en heb je operatie chemo en bestraling nodig. Ze heeft naar haar zeggen alleen chemo gehad. Ze heeft haar haar afgeschoren maar de wortelde en 3 cm haar zaten gewoon nog op hun plek. Ze heeft mij hier heel veel pijn mee gedaan. Maar buiten dat haar kinderen familie en vrienden. Nu denk ik dat zo'n iemand geestelijk iets mankeerd. Wat doe ik hiermee. Heb het er met haar familie niet over durven hebben omdat zij de leugen nog niet achterhaald hebben. Moet ik mij hiermee wel bemoeien. Of moet ik wachten. En als ik wacht hoe ga je dan om met het schuldgevoel voor potentiële nieuwe slachtoffers van haar leugens. ( het is niet haar eerst leugen. Maar deze spant wel de kroon )
Sorry alvast bedankt
Toegevoegd na 1 dag:
kan haar ook niet loslaten
- http://www.lymenet.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=4333&start=10
ik wou hierop antwoorden omdat ik dit voorbij zag komen, en ik heb ook gelogen over het hebben van deze ziekte. val me aub niet aan in de reacties, want alles wat er gezegd wordt in de reacties doet mij nog steeds emotioneel pijn. (dat er iets mis zou zijn in diegenes boven kamer etc.). in mijn geval was het heel ingewikkeld, maar ik miste de aandacht die ik ooit wel had en ik had veel dingen mee gemaakt dat jaar. ik ging niet naar school en dat was ik ook niet van plan om te doen voor een lange tijd. dus toen heb ik dat gebruikt. ik vind dit erg moeilijk om over te hebben, maar ik denk heel eerlijk dat je vriendin zich zelf moet beantwoorden. ze moet zelf realiseren dat het niet kan. je kan haar dwingen tot veel maar daar zal ze zichzelf zelf onder uit liegen als het zo'n geval was als bij mij. de waarheid duurt het langst, en dat zal zij snel genoeg merken als het goed is. wanneer dit moment is aangebroken, is het belangrijk voor jou om haar de ruimte te geven om zichzelf weer te stimuleren. als je haar in die fase blijft verdenken van liegen zal het haar niks goed doen. je moet dan proberen om haar te vertrouwen in kleine maar ook grote dingen. als er iets dan toch niet zou kloppen, zou ze er zich wss snel schuldig over voelen en toegeven als er niks klopt. geduld en vertrouwen is hierbij heel belangrijk. deze fases komen wss heel erg langzaam dus blijf geduldig en vertrouw er op dat ze zichzelf terug wint.
ik zou willen dat mijn vriendinnen in die tijd het zelfde hadden gedaan, dat had me namelijk een heleboel emotionele schade gescheeld.
veel succes en ik hoop dat jullie een beetje respect ervoor hebben dat ik hier op dit moment eerlijk over ben, want ik heb nu nog steeds moeite met het vertrouwen van mezelf hierdoor.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.