Soms komt bij verwerking woede, frustratie e.d. los, hoe ga je daarmee om zodat anderen daar het minst of geen hinder van ondervinden?
Toegevoegd na 4 dagen:
een huilbui opwekken helpt, dmv zielige muziek... een opbject waar je tegenaan kunt slaan of schoopen of de auto in om te gillen vanuit je middenrif, zodat je je stembanden niet verkloot zijn goeie middelen. Doch de hoofdzaak zoveel mogelijk proberen te voorkomen dat pannetje over te laten koken want dat is wat daadwerkelijk gebeurt, je krijgt een overmaat aan prikkels, iritaties van geluid en negativiteit e.d. van je omgeving of drukte of stress of whatever, en je pannetje kookt over, omdat je niet op tijd voor jezelf aan de bel hebt getrokken...
Gd, Als dit op je werk gebeurt, ga dan naar de wc. Onder het mom van:
Als je moet dan moet je toch,
Komt je baas dan poep je nog ;-)
JIJ bent belangrijker... Inmiddels heb je daar geloof ik wel een weg in weten te vinden...
Verder: Wanneer je moe bent, probeer aan de slaapo toe te geven. Je hoeft niet te slapen, ga gewoon 15 minuten liggen of 15 minuten mediteren en je ziet hoeveel rust dat al geeft... Na het eten heb ik ook zon stressmoment. Dan raak ik ook overprikkeld. tien minuten na het eten neem ik wat zoets, zoals hier iemand mij raadf heeft gegeven en dat geeft me energie... Kookt het pannetje over dan ga ik gewoon 15 minuten even op bed liggen.
Toegevoegd na 5 dagen:
Dank jullie lieve mensen, deze vraag heeft me veel inzicht gegeven! eigenlijk verdient iedereen zo n beetje tien punten ;-)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.