Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben beroofd en heb maar 1 getuigen maar die wilt niet getuigen wat moet ik nu doen?

ik ben naar de politie geweest en die zegt ja ken je iemand die erbij was(getuigen) maar hij wilt niet voor mij getuigen wat kan ik doen dat deze persoon wel wilt getuigen of op andere gedachten brengen de persoon is een goeie vriend van mij is

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
894

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Laat hem een verklaring op papier zetten met zijn naam eronder en geef deze aan de politie.

Toegevoegd na 8 minuten:
Geachte heer....

Graag wil ik verklaren voor ... ... dat ik op 5-6-2011 omstreeks ... uur getuigen ben geweest van het feit dat ... .... beroofd werd. De volgende goederen werden hierbij ontvreemd i pod en telefoon. Dit werd onder dwang doormiddel van fysiek geweld en verbaal misbruik afgenomen.

De dader beloofde deze goederen terug te nemen in ruil voor sieraden die bij zijn moeder op de kamer lagen.
Deze sieraden zijn overhandigt maar de goederen zijn hierop niet terug gegeven.

Ik verklaar dit na waarheid opgetekend te hebben.

Hoogachtend

... ....

Handtekening

Print zoiets voor hem uit en laat hem krabbelen hiervoor, geef hem desnoods een tientje ofzo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt hem een beloning geven maar ik vind dat een vriend dit for free moet doen anders is het geen vriend.

Als hij het niet wil kun je hem niet dwingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker geen beloning! Dat zou belachelijk zijn!
Gewoon de waarheid vertellen en dus zeggen wie je getuige was !
Dat hij dat dan evt. niet bevestigd is'n andere zaak..
In principe gaat het om jouw beroving en jouw getuige voor de rest is het'n zaak v/d politie & OM .
Succes!!

groet Simon
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het geval van een ernstig misdrijf is iemand verplicht tot getuigen. Of jouw beroving daar ook onder valt kan ik slecht beoordelen, dat ligt aan de omstandigheden.
Ik vind het overigens wel raar dat je vriend niet wil getuigen. Waar is hij bang voor?
Misschien kan je hem overtuigen door hem de consequenties voor jou voor te leggen?
Ik neem aan dat de politie jouw zaak wel in behandeling neemt, ondanks het ontbreken van de getuige?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij zegt dat hij bang is dat zijn ouders slecht gaan denken over hem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn ouders zouden juist trots op hem moeten zijn dat hij meewerkt aan een veiliger Nederland!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding