Waarom heb ik zo'n slechte concentratie?
Tot en met de middelbare school kon ik redelijk goed leren, haalde nooit een onvoldoende, al was mijn score op de cito toets verbazingwekkend maar 521. Maar goed krijg je als je leraar ineens stopt je les te geven.
Maar sinds de middelbare school (mogelijk ook omdat toen ook m'n migraine aanvallen/depressies etc. begonnen en ik de zomer daarvoor een hersenschudding had gehad), is mijn concentratie echt met de seconde meer aan het dalen. En vandaag de dag, is het zelfs zo erg, dat ik na het lezen van 1 zin, al die hele zin vergeten ben, al zijn het maar 5 woorden. Ze willen niet blijven steken, vallen zo een bodemloze put in. Maar, waarom snap ik niet.
Neem bijvoorbeeld mijn grootste passie fotografie, ik wil graag erover bijleren, wil namelijk betere foto's maken, maar elke website die ik tot nu toe heb afgelezen, die, zitten er niet meer in. Mensen hebben me talloze tips gegeven hoe ik iets kan fotograferen, maar, ik kan ze niet herinneren.
Though, volgens testjes is er niks mis met mijn geheugen. Maar er is wel een vorm van autisme geconstateerd.
Nu, is het niet te erg meer, want ben van school af, heb de diploma's die ik wil hebben, maar binnenkort moet ik weer de boeken induiken voor mijn rijbewijs, welke ik in 1 keer echt wil halen (geld + wil echt geen melding meer missen). Maar, de angst dat ik faal is nu zo groot, dat ik nu al weet dat ik feitelijk gewoon ga falen.
Dus waarom?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.