Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (4)

Onzekerheid wordt vaak verward met twijfel. Maar het verschil is als dag en nacht. Onzekerheid is twijfels lelijke bastaardbroertje. Twijfel is mooi, twijfel is kracht, twijfel is waarachtigheid. Onzekerheid is zwak, bangig, onbezield, verward. Twijfel analyseert, onzekerheid panikeert. Twijfel baart pareltjes, onzekerheid spuit drek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Twijfel = mooi +1
doordat andere mensen (je omgeving) je twijfel bevestigen, als je dat meemaakt denk je'' zie je wel'', andere denken het ook........

Toegevoegd na 1 minuut:
twijfel is namelijk voor jezelf, dat bepaal JIJ...onzekerheid kan gevormd worden door je omgeving.......
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nou, anderen kunnen me best aan het twijfelen brengen, maar ze kunnen me niet onzeker maken. Juist onzekerheid zit voor een heeeeeel groot deel in jezelf.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@psv waar baseer je dat op. @ marleen sorry ben ik niet met je eens......
Iemand met een krachtige persoonlijkheid kan twijfelen, maar zal nooit onzeker zijn.
Onzeker hoort bij geen beslissing durven nemen, onvoldoende overzicht hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sommige mensen zijn altijd onzeker, die kun je door het minste of geringste al aan het twijfelen maken.
Daar zit wellicht het verschil, onzekerheid is een eigenschap of afhankelijk van je ontwikkeling op het moment een heftige gemoedstoestand, twijfelen is een incidentele actie of tijdelijke ontwikkeling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding