Mijn psycholoog vergeet iedere keer dingen die ik vaak verteld heb, is dat raar? Zie uitleg
Ik begrijp natuurlijk wel dat hij niet alles wat ik vertel kan onthouden. Het gaat niet om details, maar meer feiten zoals het aantal zussen/ broers, het werk van mijn ouders of waar ik woon. Gister vroeg hij voor de 4e keer hoeveel zussen ik heb, dat vond ik wel raar. Moet ik hier iets van zeggen of is dat normaal en houden ze geen dossier bij met algemene gegevens? Hoe weet ik of hij vergeetachtig is of geen interesse voor de client heeft?
Veel mensen met problemen hebben moeite met dit onderscheid, en komen mede daardoor bij een hulpverlener.
Daarom is het buitengewoon verstandig om deze emotie te bespreken. Het kan je veel opleveren, omdat je dan met de kern van je probleem bezig bent en dat in de persoonlijke interactie met je hulpverlener. Wat wil je nog meer?
Voor de hulpverlener is dat een uitkomst. Freud had indertijd al ontdekt, dat dit soort interacties heel waardevol zijn in de therapie. Overdracht en tegenoverdracht. Een getrainde hulpverlener zal er dan ook gebruik van maken. Dit vertel ik je, om je eventuele angst voor het bespreekbaar maken, te verminderen.
Succes, en grijp deze kans!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.