Heb ik problemen met verdrietig zijn?
Vage vraag, maar ik weet even niet hoe ik het anders moet stellen.
Ik zit er nu eigenlijk al een aantal jaar mee, maar het wordt me de laatste weken echt opvallender. Ik merk dat eigenlijk een groot deel van wat er om me heen gebeurt me koud laat, ik voel er niets bij.
Mij oma overleed 2 jaar geleden en het deed me eigenlijk niks. Dit viel nog uit te leggen, ik had haar eerst 3 jaar niet gezien, maar was toch nog wel een half jaar lang elke week op bezoek geweest.
Nu heeft mijn opa een hersenbloeding gehad en ligt in coma. Bijkomen zal hij waarschijnlijk niet meer, de helft van z'n hersenen zitten vol bloed. Ook dit laat me koud, in de zin dat ik eigenlijk niet verdrietig ben ofzo.
Ik kan me eigenlijk ook niet een situatie herinneren na m'n 8e waar ik verdrietig was om anderen, ook al zijn er wel degelijk mensen in m'n naaste omgeving overleden en er zijn ook wel erge dingen gebeurt. Het raakt me gewoon niet.
Waardoor zou dit kunnen komen? Ben ik op één of andere reden te egocentrisch dat dingen van anderen me niet raken? Heb ik misschien problemen met mezelf emotioneel binden aan anderen?
En is er ook iets aan te doen? Het beangstigt me nogal.
Ik moet toegeven dat ik ook nog nooit verliefd ben geweest, maar ik ben nog maar 16 en puber pas 3 jaar ofzo.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.