Waarom ben ik zo panisch in de buurt van een spin?
Ik ben vreselijk bang voor spinnen, al is het ongegrond. Ik weet heus wel dat de gemiddelde spin niks doet, maar één ding: ze komen op mij behoorlijk arrogant over en mensen kunnen vrolijk blijven zeggen dat ze banger zijn voor jou dan jij voor hen, maar waarom lopen ze dan altijd zo dicht bij je in de buurt???? OMG ik ben echt als de dood voor die beesten en ze zitten altijd overal in mijn huis. Ik wil er gewoon weg maar ik zit vast aan het huurcontract. Ik slaap niet, eet niet en drink al helemaal niet, alleen maar daarom... Waar komt de angst vandaan?
Toegevoegd na 7 uur:
Bedankt voor jullie reacties. Het is fijn om te zien dat mensen toch nog de moeite nemen om gewoon even serieus en doeltreffend te reageren. Ik wist bijvoorbeeld helemaal niet dat spinnen nooit op onze huiden zouden lopen, alleen al omdat ons huid als hete lava voor hen is.
Ik ben tot nu toe altijd overtuigd geweest dat spinnen juist wel naar de warme oorden zochten, omdat vele van mijn vrienden het volgende verklaarden:
Ik heb van die platen in mijn voortuintje, die gloeiend heet worden in de zon, en dat zouden spinnen heel fijn vinden en dat vinden zij weer een logische verklaring waarom die beesten in mijn huis zitten. Nu ik dit lees weet ik dat dat een broodje aap-verhaal is. Dat zal vast alleen voor die grote beesten gelden die bijv. in de Sahara leven.
Bedankt!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.