Bepaalde mensen maken je blij als je ze aankijken, hoe komt dat?
Ach je kent het wel, je komt honderden mensen tegen en je bent ze al weer vergeten, maar zo af en toe is dat totaal anders, het komt bij je binnen als een bom!
Zonder ook maar een woord te hebben gezegd.
Zonder elkaar te kennen.
En dan heb ik het niet over verlieft worden of zo iets, het is heel anders, veel intenser, veel heftiger.
Het lijk onbewust , op het weerzien van een dierbare die je lang geleden uit het oog verloren bent.
Het gevoel is niet te verklaren, eigenlijk niet eens te omschrijven.
Wat kan dit zijn ?
Toegevoegd na 20 uur:
Verbazingwekkend, dat er zo veel zijn die ook deze ervaring kennen en wat een geweldige antwoorden!
Toegevoegd na 1 week:
Onvoorstelbaar wat deze vraag bij jullie heeft los gemaakt!
35 punten voor de vraag!
38 antwoorden!
514 reacties!
Ik wil bij deze een ieder bedanken voor jullie inbreng.
en soms is die blijdschap weg, als die mensen hun mond open doen. Het is inderdaad wel een vreemd proces.
(gaat ie met vork schrijven)
Het zal de klik zijn op dat moment die je hebt met die ander. Ik ben een super-gevoelsmens en kan al blij zijn als iemand me een lach 'gunt' die ik helemaal niet ken..... Dat is toch ook frapant?
En dat kan me (als het me aanspreekt) een enorme kick geven, dat alles wat somber leek, ineens heel mooi en zonnig lijkt.
Ik begrijp in ieder geval heel goed wat je bedoelt!
Het geeft enorm veel positieve energie.
Voor mij geldt trouwens dat ik dit vooral ervaar bij kinderen, die kunnen zo'n mooie open blik hebben.
wat is een blik, een open blik, aantrekkingskracht, een uitstraling? waarom vermijden we soms een blik? of zoeken het op? waarom kan het als positief ervaren worden, of als bijzonder ongemakkelijk? wat is dat toch met die ogen? is het alleen maar kijken? (mijn kids hebben er overigens een oplossing voor gevonden)
Jaja, ik trap er bewust en met open ogen in Eucje: vertel?
Ik heb geen "afdoend" antwoord voor je.
ik geloof niet zo is gelijke geesten, wel in mensen die in vele opvattingen en gevoel gelijk zijn, maar koppel er een ander woord aan 'gelijke frequentie' misschien bedoelen we hetzelfde? dit herkennen is mooi, maar zie het meer als toeval ook al kan het lijken of je iemand al jaren kent. of dit klopt is de vraag, daarvoor denk ik dat je idd jaren verder moet zijn en alles zou moeten delen wil je een antwoord krijgen. met mensen waarmee ik persoonlijk niets #deel# kan ik wel vrienden worden omdat ik ze wel kan begrijpen. bij (h)echte vriendschap is het wel belangrijk om over en weer te delen, herkennen, etc.
ik denk dat elk mens hier altijd wel behoefte aan heeft (maar in welke mate, zelf vind ik het af en toe prettig om even niets of niemand om me heen te hebben maar dat heeft er niets mee te maken of ik vrienden/vriendschap nu wel of niet leuk vind)
maar koesteren? JAZEKER!!!!!! :)) @Wendy
ik weet niet wat het is dus een oplossing heb ik niet (spiegelende zonnebril) maar ik hoef geen oplossing hiervoor.
heb er over zitten denken hoe en wat. Als iemand bv naar mijn oren kijkt ervaar ik het in ieder geval heel anders. :) heb ook zitten denken dat het met dieren net zo is. met oogcontact maken ze dingen duidelijk, met oogcontact zoek je steun, in ogen zie je emotie. het is mij persoonlijk wel duidelijk dat je er meer mee doet dan simpel kijken of je nergens tegenaan loopt, of om te lezen bv. maar het waarom en hoe? kweenieh :)
Ooooooooooowwwwwwwwwwwwwww........wacht eeeeeeven: ik zie opeens het LICHT (in de ogen): die zonnebrillen.....ach,...ik dacht dat zij er serieus een oplossing voor hadden....LAAAAAAAT MAAAAR.... breinvries denk ik ;-)))) Bij honden is het zeker de ogen, maar zeker ook de lichaamstaal. En misschien ook de reuk?
@Annigje: dat ben ik volledig met je eens. Met vreemde (kleine) kinderen maak ik het regelmatig mee dat ze me glimlachend aankijken alsof ze me herkennen.
Ik heb 30 jaar met kinderen gewerkt, en dan zeg ik steeds tegen mijn man: "Kijk, ze herkennen me!" :))
het kan een combinatie zijn. maar lang aankijken is bij dieren vaak een teken van dominantie in de vrije natuur.
mijn hond kijkt me ook vaak aan, en als ik terug blijf kijken gaat ie kwispelen, kijkt dan weg pakt een speeltje en kijkt of ik ervoor te porren ben. als ik mijn ogen groter maak is ie helemaal door de dolle (te maffe mens is zeker weten te porren voor wat lijps YES!!) bij een blik in de ogen lijkt het wel logisch dat hier een bepaalde actie of emotie aanvast zit, het brengt wat teweeg. misschien wel juist icm andere factoren.
:))
WENDY!!! jij ....ohw jij....JIJ VRESELIJK (lief en humoristisch) MENS!!!
je weet nooooooit welk liedje ik de hele ochtend al in mijn hoofd heb ARGGHHH!!! (hint...'t is iets met 'oowguh'!!!!!)
Dan komt er een kristallen klankschaaltje bij.... hmmm
Echte kanjer, de inspiratie blijft... :)
Wendy en Eucje...
Zitten jullie nu alletwéé met dat liedje in je hoofd?
Dat liedje vannuh... effe denken.... oh ja!! ZIJN HET JE OWGEN.....
is het je stehem... Dát liedje??
....
Gôh...
wat vervelend zeg... Er zit maar 1 ding op om er af te komen he,
Bas idee opvolgen,
't is niet anders...
samen met Bas het héééél hard zingen en dat klingel ik er wat doorheen. :-)))))
arghh!!! #dikke rode aders in de OOWGHÚÚHN#
WHAAA!!!! #stoom uit de oren# NEEEEEEEEJJJJJ!!!!!!!!!!!!!!!!!! #geen enkel humaan trekje meer te vinden nu# Bas, het maakt me allemaal geen éne flaus meer aus.
ALS je maar vals bent!!! vals naar die... die....dat...STEENTJE hiero!
en vooral vals, echt VRESELIJK vals, op je aller ALLER ÁLLER valst gaat zingen/schreeuwen/huilen/krijsen/kermen/gillen/weet ik veel wat!!! DOE IETS!!!!! ALS DAT LIEDJE MAAR UIT MIJN HOOFD GÁÁÁÁÁT!!!!!!!!!!
ik heb een ander liedje!! Dat helpt vast!
Ehem... het gaat zo... ucheuche...grasp.... Ik heb eeeeeeeeeeeeeeeerbied voor JOUWWW grijjjjze OWGUNnnnnn...... Ehm Eucje.... blijven ademen nu en
zennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn :-)))
HAREN, die dingen die rechtop in mijn nek staan zeg maar. en ik knipper me de ongans, maar krijg toch een beetje een zwárte waas ipv van een grijze. ZEN!!!! 1,2... ZEN ZEN!!!(verdeurie!)
ZENNERDEZENNNN!!!! #hgngfrphtsss#....
het helpt nieieieieieiet!!!
Denk aan het zuchten bij een bevalling: op de tonen van tatatataaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa......
Wat was het: Beethoven? Vivaldi? Vader Abraham?
vader smurfjeswuppedingen abraham? mosterd? das toch een zanger? grijs haar? baard? met vriendelijke oogggg....NEEEEEEHHH niet nog eens....please?!!! shit, te laat....!!! MAN, ik krijg nog liever een kind!!! als t maar geen jongen is want dan noem ik m KOOS, en hij krijgt geen kinderstoel maar een rolstoel! en hij gaat niet op voetbal maar op zangles!en en...... ennnnn !!! #BENG# zwaar insane!!! SAVE ME!
... waar BLIJVEN ze nu met die spuit om me te kalmeren? ik wil er 2, want op 1 oog kan ook niet lopen.
GEEFT me die blouse met lange mouwen en gespen, doe 'm goed strak!! strakker dan welke blik dan ook ooit kan zijn!
ALSJEBLIEFT NEEM ME MËËËËËËËËËËË!!!!!! haal me weg, brainwash me!!! boehoehoe.... ik kan het niet, ik kan het niet meer....
is duidelijk de fifth van Beethoven maar daar hebben we het nu even niet over. Want Eucje wordt gek en moet huilen....
Kom maar hoor Eucje, we hebben het niet meer over ....
Droog je tranen maar... Kristal geeft je een papieren zakdoekje en kijkt je vriendelijk aan terwijl ze troostend zachtjes je rug aait... Gaat het weer een beetje... ? :-)))
kalm....erend... troostend... er zijn voor je..... vriend.............elijk .........................................................................................................
ja het gaat wel weer een beetje.....
dat kan toch niet anders met 2 van die prettig gestoorden hier, althans in mijn oo.... NEENEE!! :) ....naar mijn mening dan ('t is toch niet te filmen ook he hahahaha)
Kristal maakt even wat chocolademelk warm voor de meisjes, en vraagt of Ed ook een beker wil voor het slapen gaan...
Ed: stiekem, heeeeeel diep in jezelf, vind je het best leuk, wedden? ;-)
en zoals meneer de uil dan altijd zegt... oo(wja, DAT dacht ik dus ff niet mooi niet he!! háhá...hey...
ik ben niet gek die uil zegt ff helemaal niets, dus fijn het snaveltje toe! sweet dreams Kristal! @ed?
uhuh... op naar de 200 vind je zeker niet wat he? (onschuldige vragende blik....)
mijn ervaring met moeder Meera was een korte handoplegging. In een uiterst gedisciplineerde omgeving door een vrouw die je nooit hoort spreken. Haar volgers kussen haar zetel wanneer ze die verlaten heeft zag ik.
Ze sprak mij niet aan (letterlijk en figuurlijk ;-)) maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.
interessant!
mag ik vragen wat er zo bijzonder is geweest aan deze darshan? wat is er er 'meer' aan dan het gewoon kijken zeg maar :) @Kristal
zal de de taal wel onder de knie hebben vraag ik me af. ik vind het een eng idee dat mensen zo iemand kunnen aanbidden, of je nu wel of niet erin geloofd.
Ik voelde me heel anders na dat moment met haar, helder, open, licht. Maar het is eigenlijk te abstract om te omschrijven (en het is ook alweer zo'n 10 jaar geleden, dus ik herinner me het gevoel ook niet zo duidelijk meer). Ik geloof dat het idee is dat ze bij je naar binnen kijkt en de blokkades die ze in je ziet zitten als het ware smelten doordat ze alleen kijkt met acceptatie en liefde en zonder oordeel. Ofzoiets ;)
@Bas, ik ben een boerin dus trek de ploeg erdoor en doe het in 1 berichtje :OP dat lijkt me idd bijzonder. als ze een keer in de buurt hier is ga ik misschien wel kijken wat het is. kijken of ik zelf ook een ervaring op kan doen. gezien de ervaring van Kristal hoop ik dat bij de handoplegging niet iedereen hetzelfde zegt overigens :)
koffie anyone? als Ed uitgeharkt is tenminste :P
Met zoveel mensen mag je er wel een ploeg bij gaan gebruiken XD
Ed is met vakantie schreef hij elders. Ik heb net een bakkie gemaakt, jij ook? ;-)))
Altijd welkom :-))
maareh....gezellig? waar dan???!!! :OP
leuke avatar!
maareh... mag het ook thee zijn? ik lust geen koffie :O.
koekje erbij, of een chocolaatje, leuk liedje.
ohwwwww, over liedjes gesproken....! wendy, leg jij even de do's en dont's uit? ik ga weer ....(sh#t verzin wat euca...TOE!!!) ik ehhh.....ga weer even de schuur in hoor!!! latersssssss
Als een boterhamzakje trouwens grijs is van binnen , dan zit er een olifant in, dus die kun je dan weggooien... Of de olie eruit laten lopen en het fantje bewaren. do's en don'ts? zijn die er dan?kan het niet een dagje regellooos? Trouwens die vragen van Ed orden door gajes als ons wel erg onoverzichtelijk gemaakt :P Wel gezellige thuiskomst voor hem, met veel leeswerk. Kan ie bekant zijn park een maand sluiten om ons te lezen en daarvan bij te komen...
gelukkig zijn jullie wel redelijk voorspelbaar (in grote lijnen dan) hahaha
Olifantenrete wellicht?
- Er is ONKRUID onder de tarwe (=er zijn minderwaardige goederen (of personen) tussen de betere)
- ONKRUID vergaat niet (=het slechte is moeilijk uit te roeien)
- Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet het ONKRUID van een ander niet. (=het is beter om energie te steken in het verbeteren van jezelf, dan in het bekritiseren van anderen.) ;-)))))))))))))))))))))
Wel onvoorstelbaar veel goeie vraag puntjes!!!
En zoveel reacties!!
Vakantieganger is beter, ik heb hier zo een maal per kwatier een verbinding met internet en als hij er is, is hij zo weer weg.
Maar met een cam. van €15 sta je er wel heel goed op!!
Ed Hark klinkt best wel lomp eigenlijk...
ja dat is een Web cam van Logitech trouwens. Gaat deze stuk dan koop er weer een van dat merk, erg over te spreken, nopoit gezeur mee, en ik heb hem nu toch al wat jaren... Denk jaartje of 5 - 6. Hoe is je vakantie? Wie verzorgt nu je park?
vakantie is prima, ongekend mooi weer, lijkt wel augustus!
het park kan wel even zonder zorg, ben over 6 dagen weer thuis.
En door de droogte, begint het wat minder hard te groeien.
Ed Hark vind ik prima hoor, ben 52 jaar hovenier geweest, dus.......
Er staan nu allemaal mensen om me heen die vragen hoe het met me gaat!!!
Deel 2 Ed hark en het verloren schoentje.
Deel 3 Ed hark en het rode schopje.
Deel 4 Ed hark en het lekkende schuurtje.
Deel 5 Ed hark en de boze geesten.
Deel 6 Ed hark en de draaiende vortex.
Arme Ed... ;)
Zou het een nieuw record zijn trouwens, alle reacties en antwoorden bij elkaar?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.