Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ken je iemand die getroffen is door de bliksem en hoe voelde die persoon zich hierna?

Ik lees net op het nieuws dat er een vrouw is overleden na een blikseminslag, nu staat er ook in dat bericht dat de kans om getroffen te worden 1 op de 2 miljoen mensen per jaar is en dat de meeste mensen het overleven. Volgens mij zijn dat dan nog ongeveer 8 per jaar in Nederland.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

een vriendin van mij heeft het gehad.
de schok zelf viel wel mee. maar haar bh (met beugel) staat voorgoed in haar lijf gekrast.
die is er als een soort van stempel opgebrand. de inslag was in haar schouder en die spier is heel erg zwak.
haar schoenen lagen 2 meter verderop. 14 dagen ziekenhuis en ze was weer thuis. vaak voelt ze zich rillerig, en als ze droomt voelt ze bijna het hit moment weer.
soms beweegt haar been uit het niets of haar arm. zelf denken artsen dat dat daar door komt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee, het is 1 op 2 miljoen mensen in de wereld. Wat betekend dat het hier veel minder is omdat wij hier bliksemafleiders hoge gebouwen hebben we krijgen voorlichting hoe we ons moeten gedragen tijdens onweer etc. Dus de kans dat iemand hier geraakt wordt is veel kleiner.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn vader werd ooit geraakt bij het binnenhalen van zijn paarden.
Hij liep op een groot weiland, wat helemaal vlak was, en hij was op dat moment waarschijnlijk het hoogste punt!
Twee paarden gewond, hij zelf was er redelijk aan toe!
Diverse brandwonden. Dit is gebeurd in 1950.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
er schijnt iemand te zijn die al 7x door de bliksem is geraakt en nog steeds leeft ene Roy Sullivan

zolang je rubberen zolen draagt kan er volgens mij ook nik sgebeuren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Uit je bron verneem ik dat hij in september 1983 overleden is......
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Rubberen zolen zullen je echt niet helpen. Als er meer dan 20.000 volt door je lichaam gaat zal de stroom echt niet worden geremt door 2 cm rubber om de aarde te raken.
Ik ken iemand die enige jaren geleden tijdens een vakantie is getroffen door de bliksem.
Hij was met echtgenoot en vrienden op vakantie in de Verenigde Staten, en ze waren aan het wandelen door de Crand Canyon.
Hij liep een stuk voorop.
Opeens sloeg het weer om, en begon het te onweren.
Hij is door de bliksem getroffen.
De vrienden en echtgenoot die achterop waren gebleven, zagen de bliksem op hem inslaan.
Hij was op slag dood.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb ooit iemand gesproken die ternauwernood aan blikseminslag was ontkomen, de bliksem sloeg enkele meters bij hem vandaan in. Hij heeft daarna lang last gehad van zijn zenuwstelsel. Als hij iets wilde pakken, dan reageerde z'n spieren niet altijd zoals hij dat wilde (spastische bewegingen) en hij was heel rillerig en had last van consentratiestoornissen. Volgens de artsen was dit allemaal te wijden aan het energieveld die een blikseminslag teweeg brengt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding