Waarom kunnen veel (ik denk bijna allemaal) beelddenkers het vormen van een beeld niet uitzetten?
Ik ben zelf ook een beelddenker.
Maar als iemand mij bijv. een vies verhaal verteld als ik aan het eten ben, kan ik dat beeld vormen gwn uitzetten en heb ik dus geen last van een verpeste eetlust.
Dat beelddenken staat standaard bij mij 'aan' en als ik het wil uitzetten zie ik ook een rode schakelaar voor me.
Als ik die schakelaar dan in me gedachten overhaal is het donker en vorm ik dus geen beelden meer.
Zijn er meer mensen die dit kunnen (misschien wel op een andere manier, dat doet er niet toe)?
En waarom kunnen heel veel beelddenkers het beeldvormen niet uitzetten?
Wat maakt mijn vragen interessant? :P
Plekje gegeven onder een bepaalde naam? :S
Daarom heb ik ook filosofie als examenvak gedaan (op de VMBO/MAVO was dat vak er niet, maar toen ik erna HAVO ging doen wel, daar was ik dus wel erg blij mee). Misschien is die aanleg ervoor, doordat ik ADHD heb en ik mensen ken die Asperger of PDD-NOS hebben.
dit kan idd door beelden vast te zetten en terug te halen, maar niet iedereen kan dit in dergelijke mate zodat je een fotografisch geheugen hebt. doordat beelddenkers dingen zien vanuit meerdere invalshoeken begrijpen ze vaak meer, zien meer verbanden, zijn ruim denkender, oplossingen, logica en mogelijkheden. er liggen veel meer dingen voor de hand dan wanneer je je vast gaan pinnen op 1 inzicht vanuit 1 mogelijke optie/invalshoek. . theorieën bv zijn hierdoor veel makkelijker te begrijpen, zonder dat je zelf kan uitleggen waarom, en wij beelddenkers kunnen vaak niet vertellen waarom dit zo is, we weten het gewoon.
sommigen moeten dan even denken hoe ze het moeten 'zien' en het kan even duren voor het kwartje valt. herman finkers blink er in uit vind ik....
gaat een paar minuten bij zijn moeder op visite, want gezelligheid kent geen tijd! hier een linkje http://www.youtube.com/watch?v=GFpOn6YnMjw (er zijn 14 delen, dat moet ik er wel ff bij vertellen) :)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.