Kan een eenmalige drugstrip je hersenen onomkeerbaar veranderen?
Mijn karakter en mijn stemming zijn behoorlijk stabiel. Niet dat ik nooit heel kwaad ben, of verdrietig, of blij - da's normaal. Maar over het grote geheel zijn mijn stemming en mijn karakter gelijkmatig, ook over de jaren heen.
Nu vraag ik mij af: stel dat ik eens drugs probeer (nooit gedaan), en een trip maak - een goede, of een bad trip, dat zie ik dan wel.
Is het mogelijk, dat die trip mijn huidige geestelijke evenwicht omverwerpt? Dus dat er iets fundamenteel verandert, en ik in een ander evenwicht terechtkom, met een ander karakter en een andere basisstemming?
Denk aan een bezemsteel in een hoge, smalle kast. Staat die bezemsteel tegen de linkerwand van de kast, dan staat de bezem stabiel, en zal hij altijd zo blijven staan. Tot iemand die bezem een tik geeft, waardoor de bezem omklapt, en tegen de rechterwand van de kast komt te staan. Ook dan staat de bezem stabiel. De bezem zal dan altijd tegen die andere wand blijven staan, tot hij weer een zet krijgt.
Ik ben bang dat drugs mijn karakter een duw geven, waardoor mijn karakter verandert, en dat er daarna geen manier meer is om mijn karakter terug te duwen naar de huidige toestand.
wat ben je eigenlijk van plan te gebruiken?
welke drugs.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.