Bewust een dejavu krijgen.
Ik las net een vraag over Dejavu en toen ging ik me er eens in verdiepen. En toen kwam ik met deze conclusie ;
een Dejavu word veroorzaakt door een kortsluiting in je hersens ; je kijkt onbewust naar een plek, dit word opgeslagen in je hersens, even later (1 seconde tot jaren) zie je precies diezelfe plek weer, je hersens slaan dit op maar dan herinneren ze dat ze al een 'beeld' van die plek hebben?
Maar wanneer je dagelijks zelfde route naar school fiets krijg je toch ook niet steeds een dejavu gevoel? Op de fiets zal je namelijk ook niet bewust overal naartoe kijken.
De vraag ; kan je zelf een dejavu veroorzaken? Dit vraag ik me af want ik denk zelf van niet. Want je je moet iets onbewust gaan bekijken en dit kan je dus niet expres doen.
Toch denk ik dat het mogelijk is? Je kunt bijvoorbeeld ook kortsluiting krijgen met apparaten? En je hersens zijn eigelijk hetzelfde?
Toegevoegd na 3 minuten:
In die 4e alinea bedoel ik het volgende :
Als je expres een dejavu wilt gaan krijgen zou het in theorie niet moeten lukken? Want je moet onbewust kijken, maar wanneer je expres gaat kijken omdat je een dejavu wilt krijgen kijk je niet onbewust.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.