Kan er een verklaring zijn voor het feit dat een verder super georganiseerd persoon zo slordig is met zijn post?
LET OP: Ik WEET echt wel hoe je je post georganiseerd aanpakt. Ik doe het alleen gewoon niet.
Weken laat ik het liggen, de meeste enveloppen maak ik vaak niet eens even open om te kijken of het belangrijk is.
Voor de rest ben ik juist vreselijk georganiseerd, de voorraden(ik zit ook nooit zonder jam en beschuit) en kopjes en borden staan keurig op volgorde en type bij elkaar. Mijn kledingkast ziet er altijd keurig uit (nooit van die opgestapelde troep).
Ik ruim rommel in de kamer op, schoonmaken is niet mijn hobby maar als het nodig is doe ik het. Ik maak to-do lijstje etc. De post is in zoverre wel netjes dat keurig gesorteerd (per gezinslid) in bakjes ligt te wachten tot het wordt opgeruimd. Alleen mijn portie blijft onevenredig lang liggen.
En als ik het dan eindelijk openmaak heb ik ook nog ergens een map waar ik alles wat ik OOIT in ordners zou moeten stoppen inkiep (want ook die post is uiteindelijk keurig opgeborgen) maar ook dat doe ik maximaal 2x per jaar.
Eigenlijk begrijp ik het zelf niet zo goed, iemand een plausibele verklaring?