Hoe kun je iemand waar je erg kwaad op bent uit je gedachten bannen?
Ik ben nu zo'n 2,5 jaar samen met mijn vriend en zijn ex is geen engeltje geweest. Zodra het uit was tussen mijn vriend en zijn ex, heeft ze zowat iedereen om zich heen wijsgemaakt dat hij haar verkracht zou hebben. Ik geloof mijn vriend en zijn ouders op hun woord dat hij dat nóóit gedaan heeft of zou doen.
Nu kwam ik laatst weer een profiel tegen van het desbetreffende meisje, waar ik weer wat stukken terug vond van die leugen. Ze vertelde tegen iemand dat "die schade er nog steeds is" en dat ze er liever niet over wil praten. Laat die persoon waar ze het tegen vertelde ook nog eens mijn ex zijn, die het verhaal ook al jaren gelooft. Ik, opkomend voor mijn vriend, kan hier dus absoluut niet tegen en ik maak me daar al boos om sinds ik samen ben met mijn vriend.
Hoe kan ik het nou laten gaan? Ik wil haar echt een lesje leren, maar ik weet dat dit niet slim is. Maar ze is nog steeds bezig mijn vriend min of meer zwart te maken, terwijl hij de liefste persoon is die ik ken. Het liefst vergeet ik haar en alles wat ze heeft gezegd, maar dit wil niet lukken. Kan iemand me advies geven?
Toegevoegd na 2 dagen:
Aangezien er zoveel goede antwoorden bij staan, kies ik geen "beste antwoord" uit, maar zal ik alle antwoorden stuk voor stuk nog eens doorlezen en die gebruiken mijn woede te verwerken. Bedankt allemaal. :-)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.