Wat willen ze nou echt precies?
Ik heb een vraag. Ik ben een buitenlander. Ik weet dat ik nog steeds soms zinnen maak die misschien krom zijn of volgens sommige die vaag zijn. Ik probeer ze te verbeteren.
Er zijn mensen die dat soort dingen echt belachelijk vinden en dit tegen mij op een minder leuke manier zeggen waardoor ik me dan dood schaam.
Soms ben ik echt zwak om te vechten tegen dit soort situaties.
ik weet niet hoe ik met die mensen om moet gaan. Buitenlanders lopen bijna altijd achter met alles dit is echt moeilijk om te accepteren.
Maar ik begrijp niet. Als wij nederlands niet willen leren dan zeggen ze dat wij nederlands moeten leren of terug naar ons lang moeten gaan (ik ben hier ook mee eens)
Maar als wij nederlans willen leren en ook leren, zijn ze ook niet tevreden. Dan lachen ze ons uit, zeggen ze dat wij van die vage, rare zinnen maken en dan kijken ze naar ons heel raar.
Dat doet soms echt pijn. En dan voel ik mezelf echt uitgesloten. Alleen en belachelijk.
En ik weet dat veel buitenlanders dit soort dingen voelen en meemaken. Ik weet niet hoe ik om moet gaan met dit situatie. Maar ik wil vechten.
Daarom wou ik dit aan jullie vragen omdat ik echt wil weten hoe jullie over dit gaan denken na het lezen van deze tekst als jullie empathie kan tonen.
Alvast bedankt.
Maar gelukkig lang niet iedereen. Richt je op de positieve mensen om je heen.
en niemand is perfect
Het moeilijkst blijken de uitdrukkingen en gezegden. Als ze een in haar moedertaal gebruikelijke uitdrukking vertaald naar het Nederlands dan klinkt dat vreemd ondanks dat wel begrepen wordt wat ermee bedoeld wordt. Soms echter komt zoiets geheel verkeer over.
Negatief commentaar krijgt ze overigens niet veel op haar fouten, wel ...daar vraagt ze ook zelf om...laat ze openlijk duidelijke fouten corrigeren. Deze houding, openlijk willen laten corrigeren en er bij voorbaat om vragen is vzv ik begrijp de sleutel tot het voorkomen negatief commentaar...omdat ze zich zelf kwetsbaar opstelt o bij te leren.
Of je wat aan onze ervaring hebt weet ik niet...ik hoop het.
(Als reactie omdat het geen antwoord is op je vraag, maar meer het delen van ervaringen)
En ik vind dit gedrag ook typisch Nederlands. Als ik als nederlander bijvoorbeeld tegen een Duitser in het Duits probeer te praten, krijg ik alleen maar complimenten over hoe goed het gaat. Terwijl ik het Duits maar matig beheers. Hetzelfde merk ik als ik Engels spreek tegen een Engelsman. Alleen maar aardige reacties, en nooit klachten.
Hier lijkt het soms wel of mensen NOOIT tevreden zijn ; op een minimaal foutje wordt je nog afgerekend.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.