Ontzettend geirriteerd raken als een ander niet luistert naar simpele verzoeken van jouw kant
Ik zal een voorbeeld geven: als mijn zusje film kijkt, heeft ze het vaak op een hoog volume staan.
Wanneer ik studeer, wil ik dat soort geluiden niet horen. Als ik dan vriendelijk vraag of het niet wat zachter kan, houdt ze dat even vol en de volgende dag doet ze weer hetzelfde. Ik heb het nu al door de jaren heen minimaal 600 keer gevraagd. Ik ben het zat om het steeds te vragen, ze weet dat ik me er rot aan erger.
Mijn probleem is eigenlijk: ondanks dat ik nooit wat vraag en dan zoiets simpels vraag als het volume uitzetten of zelfs suggesties geven als oordopjes die ze kan gebruiken en als zo iemand er dan expres mee doorgaat, wie het ook is, zie ik dat als uitdagen en word ik er boos en vooral heel gestresst van. Kan er niet mee omgaan.
Is ook hetzelfde als ik een vriendin luid en duidelijk verzoek om voortaan iets te laten en als ze er dan toch bewust mee doorgaat, kan ik er zo boos om worden.
In het verleden kende ik iemand die mij helemaal gek kon maken met een bepaalde gedrag van haar, ze had mijn zwakke kant te pakken en ze drukte er zo vaak mogelijk op. En dit is geen paranoide gedachte van mij, ze gaf zelf toe dat ze mensen goed kon irriteren. Wat is er eigenlijk de lol aan om een ander te ergeren?
Zoals gelezen kan worden, zit ik dus met deze vragen.
Zijn mijn ergenissen vreemd? Of is mijn reactie abnormaal?
Hoe zou ik er goed mee kunnen omgaan zonder er gestresst van te raken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.