Ander woord voor 'grijs gebied', en/of paradox...?
Vanavond bedacht ik mij ineens een dat ik in veel situaties het woord 'paradox' vaak gebruik. Nu twijfelde ik echter aan de juistheid van dit woord in de context dat ik hem vaak gebruik en nu ben ik van mening dat ik al die tijd een ander woord had moeten gebruiken. Voorbeeld; vader zegt tegen z'n 20 jarige zoon (jan) dat hij vrouwen moet klieren om juiste aandacht te krijgen en niet over te komen als een mietje. Nu komt hij een onzekere vrouw tegen en het enige wat hij doet is haar klieren en krijgt niet de juiste respons als zijn vader hem had beloofd. Nu was ik al die tijd van mening dat we hier te maken hebben met een paradox. Jan denkt nu dat hij elke vrouw zo moet behandelen, terwijl er altijd sprake is van meerdere waarheden en eenzelfde handeling kun je gebruiken in meerdere contexten en dit vraagt dus enige intelligentie om hier goed mee over weg te kunnen, alleen.... kom je hier dus terecht in HET 'grijze' gebied. Nu mijn vraag aan jullie, is hier een term voor? Is dit inderdaad een paradox? (betekenis van paradox is omgaan met tegenstellingen) maar dit is mij niet specifiek genoeg...
Ik heb al veel mensen gevraagd en niemand die mij een zinnig antwoord kan geven. Als hier geen woord voor is, ben ik bij deze de uitvinder van het woord...
Ik ben zeer benieuwd naar jullie antwoorden :-)
Bvd voor het lezen van het lange, misschien onduidelijk verhaal! Ik hoop dat jullie het begrijpen!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.