waarvan komt dit uitstelgedrag?
ik heb het best wel druk. een zeer drukke job, een relatie plus mijn eigen woonst aan het renoveren (en ik doe veel zelf).
maar alleen dat kan mijn uitstelgedrag niet verklaren. Ik stel heel veel uit : bouwaanvraag indienen bv. maar ook mijn eigen liefste bezigheden zoals accordeon oefenen.
ik vraag me af hoe dat komt. Zeker omdat ik merk dat ik juist dingen uitstel die belangrijk voor me zijn. Belangrijker dan bv. poetsen (wat ik dat wel relatief veel doe), alhoewel ik nu niet echt een pietje precies ben op vlak van orde.
Ik maak mezelf dan wijs dat ik wel het leuke zal doen als het eenmaal proper is.
Vroeger bij mijn ouders moest ik ook heel veel poetsen ten koste van de dingen die ik graag deed. Dat was zo wat het enige waar ik ook erkenning voor kreeg. Heb al gedacht dat het daarmee misschien te maken heeft, maar waarom doe ik mezelf dat in godsnaam aan dan?
Ik heb moeten leren om wat discipline aan te brengen in die dingen, misschien moet jij leren een beetje los te laten en na elk 'moetje' iets leuks te doen voor je de volgende 'moetklus'; aanpakt?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.