Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het ongezond te slapen in een kamer waarin elektrische apparaten staan?

Hebben elektrische apparaten, wanneer de stekker in het stopcontact zit, maar het apparaat uit staat, een magnetisch veld of iets vergelijkbaars dat ongezond is, vooral als je slaapt?

Bij het sluiten van de vraag: Dank voor alle antwoorden!

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (7)

Geen idee, maar ik heb wel een apparaat gehad dat kortsluiting veroorzaakte alleen doordat de stekker in het stopcontact zat.
Algemeen is het beter om de stekker er uit te halen als ze niet worden gebruikt. Het maakt dus wel contact, maar vanuit het oogpunt van de brandveiligheid.
Als je slaapt en er brand uitbreekt.....dat is inderdaad ongezond.

Toegevoegd op 22-05-2009 11:20:25
Stand-by wordt om dezelfde reden afgeraden.
Het geeft ook warmte af. Dat kan je voelen.

Toegevoegd op 22-05-2009 11:31:06
Uitzondering: lampen zijn meestal prima beveiligd.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Nee hoor... Er is rondom elke snoer een elektrisch veld... Maar dat is 1 zo klein, en 2 de sterkte neemt nog eens kwadratisch af, dus de afstand is zo belangrijk om kwaad te kunnen en 3 ook zonder snoer zijn er elektrische velden in de natuur...

Maak je geen zorgen... Het lichaam is een levend organisme en kan heel veel hebben hoor...
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
als je doelt op electrosmog...die is er niet alleen in je slaapkamer hoor...

kijk maar even op de volgende sites:
http://www.aquariuswholism.nl/nl/home.html
http://www.straling.nl/index.php

als je iets zoekt om effecten van straling te verminderen of te neutraliseren, denk dan eens aan ozaliet en benzoliet, dat zijn geprogrammeerde zouten...
(door dit te zeggen loop ik wel het risico dat ik Rotaluclac weer over me heen krijg... wacht maar af...)

Toegevoegd op 22-05-2009 12:57:39
nog een interessante site:
http://www.elektrosmognederland.nl/
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Laserprinters vallen ook onder elektrische apparaten, en zoals uit zoekresultaten: "laserprinter ozon gezondheid" mijn inziens blijkt, daar wel enige voorzichtigheid mee in acht te nemen.

Toegevoegd op 22-05-2009 13:31:29
+ om een laserprinter in je slaapkamer te zetten.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Een magnetisch veld kan storend zijn en zelf ongezond voor ons lichaam. Soms wordt ik s'nachts wel eens wakker met een onrustig gevoel, dan zet ik de stand-by van de televisie uit en daarna val ik rustig in slaap.
Een andere ervaring: doordat wij geen verwarming hebben op onze slaapkamer, gebruiken we s'winters bij koud weer een electrische deken in bed, soms vergeet ik hem wel eens uit te zetten en dan word ik s'nachts wakker met een heel akelig en onrustig gevoel, bij het uitschakelen val ik direct weer in slaap en droom heerlijk verder.
Je kan je dan ook afvragen in hoever is dan ook een electrische wekker storend op je nachtrust? En een stopcontact?
En zelfs het hele electrische net in onze huizen? Electrische vloerverwarming? Zeker deze laatste is schadelijk maar de rest?
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Tegenwoordig kunnen ze met een bepaald app straling meten! ze kunnen tegenwoordig ook aardstraling meten. Niet zo ver bij ons is er loopstal ( stal voor koeien) op een andere plek gebouwd omdat de koeien op die plaats ziek werden. Wil je het weten je kunt het laten meten.

http://www.stopumts.nl/doc.php/Veel%20gestelde%20vragen/33
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Het is niet erg gezond denk ik. Zelfs als je je mobieltje mee naar bed neemt of op je nachtkastje legt val je minder snel in slaap, en slaap je minder diep, omdat de gsm straling je hersenen actief houdt. Met andere apparaten is de straling alleen maar meer, dus het best kan je je telefoon uitschakelen en zo min mogelijk apparaten in je slaapkamer hebben.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing