Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe ontstaan areolen?

Mensen beweren vaak dat er Areolen zijn te zien. Ik zie wel een dubbele regenbogen. Bestaan areolen echt en welke condities moeten er zijn voor hun ontstaan en waar zijn ze wel te zien?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bedoel je een aureool? Zie hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Aureool

"Een halo (lichteffect) is een optisch verschijnsel in de atmosfeer dat kan optreden wanneer er zich bepaalde atmosferische condities voordoen (met name een ijle nevel van ijskristallen).
Ook kan zich rondom het hoofd van een schaduw een nimbus vormen. Ook dit heeft te maken met optische processen in de atmosfeer. Enkel degene van wie de schaduw is, ziet dit rondom het hoofd. Een dergelijk verschijnsel wordt ook wel een heiligenschijn genoemd."

Ze bestaan echt, je grootste kans is als je bijvoorbeeld 's ochtends vroeg naar buiten gaat terwijl het koud is, bevroren dauw op het gras (gras geeft goede omstandigheden). Dan kan het gebeuren dat je rond je eigen schaduw op het gras ineens een lichtende rand ziet.

Het is wel vergelijkbaar met regenbogen in die zin dat het niet afroepbaar is, je kunt het soms ineens tegenkomen als de omstandigheden juist zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien bedoel je halo's? Dat zijn lichtkringen om een hemellichaam, zoals die rond de zon of maan ontstaan door de breking en buiging van licht in de ijskristallen van wolken. Ook komen ze daarvan afgeleid voor als lichtkringen rond kunstlichtbronnen. En in de fotografie als ongewenst, wazig lichtschijnsel op beeldopnames dat ontstaat rond heldere beeldgedeelten of langs sterk contrasterende omtreklijnen van personen of voorwerpen.
Ook het buitenste, licht uitstralende, bolvormige deel van een sterrenstelsel wordt een halo genoemd.
Als aureool is de halo bekend die als lichtschijnsel in afbeeldingen de heiligheid van personen uitdrukt en vaak in de vorm van een stralenkrans of cirkel achter of boven het hoofd wordt weergegeven. Die is vaak goudkleurig.
(Lees meer...)
Amadea
14 jaar geleden
Ik heb het zelf ook weleens gezien, rondom het het gezicht van iemand. Wat mij betreft ontstaat dit in je hersens op een moment van geestelijke verlichting. Op zo' n moment doet je eigen lichaam er niet toe, en zie je jezelf in de ander. Maar ik begeef me op fragiel gebied.
Het heeft in ieder geval met je eigen emotie te maken. Het is niet iets chemisch dat rond iemand hangt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding