Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Lego komt uit een fabriek maar de atomen en alles wat erna komt?

Het heelal is als een aspirientje in een glas water. Het is opgelost, onzichtbaar maar het is er wel. Niets komt en niets vergaat de elementen zijn altijd aanwezig weliswaar niet in de juiste verbinding. Het is een eindeloze cirkel en een tas vol Lego. Nou is de vraag niet hoe is het allemaal begonnen maar waar komen de elementen vandaan. Lego komt uit een fabriek maar de atomen en alles wat erna komt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Die komen uit Genesis 1.
Daar heeft God ze geschapen. Althans.. dat geloof ik. Vele anderen met mij, maar evenveel, zoniet meerdere anderen geloven dat niet..

Waar die God dan vandaan komt? Tja, als ik dat zou weten was ik God zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de eerste fase (Big Bang of te wel de Oerknal) zijn de lichte atomen, waterstof en helium, ontstaan .
Daarna - als tweede fase - was er stervorming, waarbij in het proces de zwaardere atomen en moleculen werden gevormd. Gisteren stond in de krant, dat bij stervorming ver weg, nog steeds grote hoeveelheden Helium en waterstof worden aangezogen.
De derde fase is die van de supernova: Als sterren uit elkaar ploffen, dan worden die zwaardere elementen door de ruimte verspreid.

Voor een mooi plaatje van een supernova, volg deze link

Toegevoegd na 6 minuten:
http://antwrp.gsfc.nasa.gov/apod/ap090317.html

Voor mensen die niet kunnen leven met de werkelijkheid is er de weg van geloof en religie, daarmee verklaar je alles zonder iets te behoeven te begrijpen.
Mijn moeder deed hetzelfde; ze was bang dat ik zo verdrinken in de Jan Gijzenkade in Haarlem, daarom verzon zij Haantje Pik, die woonde in de Jan Gijzenkade en die als een alligator kleine jongetje van de kant plukte en opat. Brrrr...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We weten nog niet hoe de materie waaruit het heelal bestaat, is ontstaan. Hopelijk komt de wetenschap daar ooit achter. Veel mensen kunnen niet wachten op een wetenschappelijke verklaring en hebben goden verzonnen om het onverklaarbare te kunnen verklaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing