Kan morfine neusspray verdampen?
Onze dochter gebruikt Instanyl (Fentanyl morfine) in neussprayvorm bij ernstige doorbraakpijn bij kanker.
Nu valt ons vanaf het begin al op dat de glazen flesjes soms bij aanvang al minder vloeistof bevatten. Ze doet veel minder lang met een flesje dan dat officieel zou moeten kunnen. Ze kan er zelf niet bij dus het is uitgesloten dat ze teveel/vaker gebruikt. Het valt me op dat als ik een streepje op het etiket zet om het vloeistofniveau aan te duiden voor en ook na gebruik, het niveau iets gezakt is tussen twee keer in. Zonder dat het gebruikt wordt dus! Op internet regent het identieke klachten over deze flesjes. Ik heb het idee dat het verdampt oid. De aangebroken flesjes en ook de niet-aangebroken flesjes worden op kamertemperatuur bewaard en staan niet in de zon. Beschermtuutje gaat er meteen weer op (waar ik soms wel wat 'condens' achtige druppels in zie). Ik ben heel benieuwd of iemand de gouden tip heeft om dit te achterhalen/onderzoeken en natuurlijk hoe dit te voorkomen. Alle tips zijn welkom! Bij voorbaat dank!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.