Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik met een accu mijn telefoon opladen?

Hallo, ik wil met een mini- windturbine mijn telefoon opladen. In mijn hoofd zou de opstelling er zo uit zien: een mini windturbine vast aan een generator/dynamo en dan met een kabeltje naar een accu. Vervolgens moet ik mijn usb oplader ergens insteken, maar ik weet niet hoe dat gaat want een accu heeft geen usb opening. Er moet dus iets op de accu aangesloten worden denk ik. Alvast bedankt voor uw reactie.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Koop bij de Action voor 3,99 een usb hub, knip de autoaanstekerplug eraf en sluit de draden aan op de accu. Wel zorgen dat de gemerkte draad (die met de lichtgrijze streepjes) op de + zit. Met deze usb hub heb je 2 usb aansluitingen en 2 aanstekeradapters. Bovendien vormt het de stroom om naar 5 volt.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 05 augustus 2020 13:22: afbeelding
Plaatje bij antwoord
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt voor je hulp. Hier kan ik mee verder!
Om jouw idee in een werkende oplossing te zetten heb je iets van een laadcircuit hebben die om kan gaan met het grillige karakter van de windgenerator, daarna iets van een spanningsregulator op een usb aansluiting, maar ik schat je expertise in electronica niet al te hoog in, dus is een kant-en-klare oplossing een betere weg om te nemen, neem de eerste URL als je het met mijn schatting niet eens bent, of de 2e voor een kant-en-klare oplossing
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! Erg bruikbaar!
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image