Als de snelheid van het licht 10 maal zo hoog zo zijn, zouden we dan nog tv kunnen kijken?
De snelheid van het licht is ongeveer 300.000 km/s. Maar stel nu dat we dat verhogen naar 3.000.000 km/s en de overige krachten en objecten blijven gewoon functioneren lukt het dan nog om tv te kijken bijv. Of komen de beelden dan zo snel op ons af dat het te snel gaat. Of zouden dan ook de programmas 10 maal zo kort/snel moeten worden?
Want waarom zou het programma 10 keer zo kort duren ?
De lichtstralen halen elkaar niet in.
Precies, we moeten wel in relatieve sfeer blijven.
Ik snap erotise wel,.. 10x sneller over de snelweg is ook eerder thuis.
Ze rijden 15 km/ uur en komen 1 minuut na elkaar aan.
Ze rijden 150 km/ uur en komen 1 minuut na elkaar aan.
De grote vraag zou eerder zijn of ons oog deze verhoging in snelheid (en dus energie) aankan. Maar ik denk dat Erotisi hierbij had aangegeven dat verder alles hetzelfde blijft (dus aanname: het oog kan het zien).
Erotisi is vrij duidelijk: "en de overige krachten en objecten blijven gewoon functioneren". Hij houdt er rekening mee.
Klopt, in het echte leven kan het niet. Blijkt volgens mij ook al te zijn als pi 3.15etc is ipv 3.14etc. Dan bestond het universum ook al niet (zoals we het nu kennen). Maar voor dit soort gedachtenexperimeten is het soms van belang om de vraag te stellen om beter begrip van de materie te krijgen.
De uitzending zal daarom misschien 0,000001 (of misschien nog wel een paar nullen erbij) eerder afgelopen zijn. De verkorting van de uitzending zit hem slechts in het laatste shot dat wordt uitgezonden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.